KENNIS IS   MACHT !
Gespecialiseerde ACTIEGROEP voor beroepschauffeurs en chauffeuses

TRANSPORTEFFECT

start en oprichting deel 1
Start en oprichting deel 2
Start en oprichting deel 3
BESTE VRIENDEN EN COLLEGA’S

Hierbij deel 3 van de Start en oprichting van Transporteffect.
Gisteren 15 juli 2017 waren we 4 maanden online en daarbij heb ik een biertje geopend en gevierd dat wij nog in de lucht mogen zijn.
Als u de eerdere verslagen heb gelezen dan ziet u nu weer veranderingen in de lijn die ik met mijn team volgt.
Wij alle denken dat dit goed is en we moeten gehoor geven aan de wensen van de bezoekers, al is het natuurlijk duizend mensen duizend wensen.
Als ik terug kijk naar de afgelopen periode heb ik nog veel bij moeten leren en doe dat nog steeds ik zelf had de arrogantie dat ik het wel kon opbouwen en niemand nodig had, maar door de impact die de pagina heeft ben ik daar van terug gekomen en ben blij dat ik mijn team achter mij heb staan.
Ons team bestaat uit  chauffeurs en het blijkt ook moeilijk te zijn om voor de mensen tijd te vinden die nodig is om hiermee bezig te zijn, hierdoor heb wij het nodige verloop en maar een kleine groep die op vrijwillige basis veel betekenen voor TRANSPORTEFFECT.
Er zijn gelukkig ook collega’s die mij af en toe op punten wijzen en daar blijf ik dankbaar voor.
Echter valt mij wel tegen dat ik weinig reacties ontvang via de mail van collega’s, persoonlijk begrijp ik niet waarom.
Uiteraard ben ik toen bij iedereen aan het pijlen gegaan waarom dit is en ik heb de conclusie dat de generatie die nu actief is nog niet erg begaand is met het internet.
Dit doet mij gelijk denken waarom wordt er tegenwoordig alleen maar via het internet alles kenbaar gemaakt …oké dan hebben ze eens een keertje een bijeenkomst …. Maar ja dan moet het weer via internet kenbaar worden.
Dit is ergens triest natuurlijk maar ik moet zeggen ik of Transporteffect heeft het geld niet om op een andere manier te werk te gaan. (al zal ik dit graag willen)
Ik zie hier ook het grootste probleem onder de beroepschauffeurs 140.000 chauffeurs en dan resultaten met enquêtes of opkomsten.
Dat doet mij dan weer pijn en maakt mij nog meer gedreven om een manier te vinden om toch een stem te krijgen namens de chauffeurs.
Ik weet de volgende generaties zijn meer bedreven met computers of telefoons maar toch ben ik nu wel erg bang aan het worden dat het dan niet meer terug te draaien is.
Hoe meer ik mij er nu in verdiep door Transporteffect hoe angstiger ik word over de toekomst van de toekomstige collega’s ik zelf ben 43 en het vak wordt onaangenaam en daarbij begrijpt men niet wat het vak inhoud die aan “ONZE” touwtjes trekt !!!!!!!!!
Persoonlijk blijf mij verbazen over hoe de West-Europa de controle verliest aan de Oost-Europa.
Men vraagt mij nu onderhand erg vaak “waarom doe je dit ? waarom moet jezelf zo druk maken ?”
Mensen die mij persoonlijk kennen vragen zich dit af, dit omdat ik mijn geld verdien met door Europa rijden en heb vrouw en drie kinderen en ben gelukkig.
Deze 2 vragen wist ik ook eigenlijk in het begin niet goed te beantwoorden zeker toen andere collega’s negatief begonnen te reageren en ik werd buitengesloten uit bepaalde groepen op facebook.
Men wilde ook discussie aangaan en speculeerde de sterren en hemel bij elkaar over mij persoonlijk.
Dit betreurd mij zeer zeker omdat we er zijn voor de collega’s zoals de groepen ook op Facebook dit ook beweren op dat moment vraag ik mij dan af of dit ook echt zo is.
Daarbij merken we ook steeds vaker dat bepaalde nieuwsfeiten door derden worden gebruikt onder de noemer als eigen nieuws uit te brengen, dit is natuurlijk niet correct en een bron vermelding moet ook kunnen.
Na dit gebeurde begon ik mijzelf te realiseren dat Transporteffect wel zeker nut had en dat ik moest doorzetten met mijn team om verschil te maken en echt in te zetten voor ons vak.
Ook al zal ik mensen tegen de schenen schoppen en ook al zien ze mij als een concurrent  of om andere reden.
Voor mij staat als een paal boven water dat er andere banden nodig zijn om verschil te maken om deze oplegger te trekken en ik vind dat ik alles moet proberen om aan deze machtsmisbruik populisme en corruptie een einde te maken over de hoofden van de arbeiders.
Uiteraard ik kan ook niets doen en gewoon mijn leven leiden en werken en genieten maar helaas zo zit ik niet in elkaar, als ik zie dat mensen (in dit geval de Nederlandse chauffeurs)de grond in worden gestampt.
Ik geef toe eerst heb ik voor Transporteffect het individueel geprobeerd om voeten aan de grond te krijgen helaas werd ik daarbij niet serieus geworden nu vier maanden verder zijn de bronnen uitgebreid en we krijgen antwoorden van de politiek wanneer nodig en we kunnen gelukkig een discussie aangaan.
Dit geeft als resultaat dat we vaak de eerste zijn met bepaald nieuw en de reacties kunnen peilen om terug te slaan met deze kennis.
(Eerste nieuw altijd op facebook
www.facebook.com/transporteffect <http://www.facebook.com/transporteffect> )

Trots.
Ja dat zijn we wel op een zekere hoogte al hadden we geen rekening gehouden hoe sceptisch en hoe weinig chauffeurs kennis hebben van het internet en de mogelijkheden.
Ons team is ook verbaasd hoeveel er gesproken word maar dat men geen 2 a 5 minuten van hun tijd nemen om een actie te nemen en hun worden kracht bij te zetten in een opmerking naar ons.
Maar zeker trots op de chauffeurs die ons steunen en wij denken daardoor dat we beter en verder kunnen komen onze mening zichtbaar te krijgen en ook dialogen aan te kunnen gaan met de politiek.


Adverteerders

Ook adverteerders benaderen ons nu, dit zijn goede berichten als men een winst wil maken.
Transporteffect heeft het in overweging nu genomen en de eerste tijd zijn we er niet op in gegaan, dit omdat de wij ons niet willen associëren met bepaalde beleidsvormen van andere websites van organisaties.
Transporteffect zal ook geen artikelen publiceren tegen betaling om een bedrijf in een goed daglicht te zetten.
Helaas word daarbij vrijwilligers wel steeds minder als je echte kennis in huis moet halen moet daar voor betaald worden.
Hierdoor heeft ons team besloten om op dit moment alleen maar advertenties tegen betaling  te overwegen als men alleen maar een directe band kan laten zien met de chauffeur op de weg.

Hierbij te denken aan:

Vrachtwagen parkeerplaatsen
Chauffeurs cafés
Wasplaatsen
Reinigingen
Chauffeurs met neven activiteiten

Dit zijn enkele voorbeelden en we zullen een blok maken met meer informatie in ieder geval wil niemand van ons team artikels over bedrijven tegen betaling van het bedrijf publiceren.
Daarbij vinden we ook dat bedragen normaal moeten blijven en niet zoals vele websites.
Voor Transporteffect is het geen moeten om adverteerders te hebben al zullen we de inkomsten gebruiken alleen ten goede van de webpagina.
Zo zie je maar vrienden en collega’s het loopt zoals het loopt.
Wij proberen verschil te maken met “ KENNIS IS MACHT “
140.000 chauffeurs op 16 miljoen mensen is niet veel maar wij zijn overtuigt dat door het zien naar het beloopt van de laatste 4 maanden dat we de politieke motor kunnen stoppen.
Blijf ons steunen het kost u misschien wat tijd maar dat is alles !




Share
start