KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

 

 

2 december 2019

 

12 DECEMBER, DE DAG VAN DE CHAUFFEUR, EEN MIDDEL OM BOEKEN RECHT TE TREKKEN?

 

 

TLN, VVT, FNV en CNV, daar komt het initiatief vandaan.

 

Men zit tegenover elkaar met cao-onderhandelingen, maar als er geld valt binnen te halen over de rug van de chauffeurs werkt men graag samen, is onze indruk.

 

We hebben het ook gezien met het chauffeurstekort; er werd al snel 20 miljoen gevraagd.

 

Oudere chauffeurs moesten plaatsmaken voor nieuw opgeleide chauffeurs en het begrip chauffeurstekort werd enorm opgeblazen.

 

Voor de financiering werden subsidies gebruikt, maar men moest het Sectorinstituut wel binnen een bepaalde tijd terugbetalen. Weet u in welke boeken dit wordt bijgeschreven?

 

Nu dan "de dag van de chauffeur", weer een middel voor TLN, VVT, FNV en CNV om geld te scoren.

De financiering moet ook komen van bedrijven en winkels. Voor de goede orde zegt men een klein bedrag toe vanuit het SOOB fonds. Men wil alleen niet zeggen hoeveel, dus je kunt ervan uitgaan dat het een symbolisch bedrag is.

Maar men kan wel weer om subsidies vragen in 2020 met deze actie.

 

Het zou een mooi gebaar kunnen zijn of worden naar de beroepschauffeur toe.

 

Maar de intentie is volgens ons op zijn zachtst gezegd twijfelachtig, waardoor het juist averechts kan uitpakken.

Ook zien we dat het meer een reclamestunt voor bedrijven en organisaties wordt.

Als dit zo is, dan springen toch de tranen in je ogen als via de ruggen van ons, "hardwerkende chauffeurs", weer een verdienmodel wordt losgelaten.

 

Voor ons zijn er andere middelen beschikbaar om na jarenlange degradatie het niveau ons imago weer op normaal niveau te krijgen.

Wij vinden ook dat de organisatie van de chauffeursdag dit aan de sector verplicht is.

Door laksheid, oogkleppen op en oordoppen in is het zo ver gekomen.

 

Bedrijven mochten mensonterende maatregelen nemen tegen beroepschauffeurs en geen organisatie kwam in actie.

 

 

Wij zijn niet voor niets ontstaan; thema's en dossiers die vakbewegingen zouden moeten behandelen stapelen zich al zo hoog op dat we moeite hebben het bij te houden.

Als u dan bedenkt dat bijv. een FNV 1600 man in dienst heeft is het zeer triest dat men zo veel zaken laat liggen en daarvan ook niet wakker ligt.

 

Een televisiecampagne van bijvoorbeeld een maand lang in de trant van de Sire-campagnes zal ook meer effect hebben dan eenmaal per jaar een dag van de chauffeur.

Ook is het dan echt in het belang van de beroepschauffeur en bereikt het iedereen.

Voorlichting op scholen helpt ook om bij volgende generaties respect voor het vak te kweken.

 

Maar ja, daar valt geen geld aan te verdienen, dus dat zal door deze organisaties ook niet gebeuren.

 

 

Bij ons ligt dit soort dingen wel in de kast en zodra we kunnen gaan we dat ook zeker doen.

Maar oké, we moeten realistisch blijven. Wij zijn pas 2 jaar bezig leden te werven en kapitaal op te bouwen; niet tientallen jaren, zoals de huidige vakbewegingen.

 

Vul de poll in laat ons weten of we met deze tekst de plank misslaan.

 

 

Op 9 september hebben we al een artikel uitgebracht met een poll eraan vast.

Nu de intentie achter deze dag duidelijker wordt, willen we opnieuw peilen en eventueel in actie komen.

 

https://www.transporteffect.nl/DE-DAG-VAN-DE-CHAUFFEUR.html

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun