28 november 2019
ARBEIDSKOSTEN GROOTSTE KOSTENPOST VOOR BEDRIJVEN
Ook de mister riep het tijdens het algemeen overleg nog maar eens.
Wij denken dat ze de bui al ziet hangen, want dit onderwerp wordt aardig ingehaald door allerlei ingevoerde regels en wetten.
Het moet normaal zijn dat arbeidskosten de grootste kostenpost zijn.
Dat is nu eenmaal werk en bedrijf.
Het kan niet zo zijn dat, als een bedrijf inkomsten genereert en winsten maakt, daarvan vrijwel niets terechtkomt bij degenen die de arbeid verrichten, en die het geld eigenlijk vergaren.
Overheden doen niet het werk, maar willen wel inkomsten hebben uit een bedrijf.
Nee, die doen niets, maar willen wel de hoofdprijs uit een bedrijf.
Okee, we zijn het erover eens dat deze inkomsten gaan naar als het ware één bedrijf, en dat is dan Nederland.
Het zijn alleen niet meer de arbeidskosten die een bedrijf het zwaarst belasten.
Transportbedrijven hebben te maken met veel externe kosten waarmee ze geen geld verdienen, maar die ze wel moeten dragen.
Een nieuwe combinatie waarmee men geld kan maken is bijvoorbeeld vrachten te vervoeren en diensten te verlenen.
Kosten als vergunningen, eurovignet, tachograafkaarten en de aankomende verplichting tot betaald parkeren zijn geen kosten waarmee voor een bedrijf geld kan worden vergaard.
Dus de kreet "arbeidkosten zijn de grootste kostenpost" is niet eerlijk, en mag dan ook niet worden gebruikt als wapen om andere kosten af te zwakken.
Ook voert men vaak de arbeidskosten aan als reden om te bezuinigen op lonen.
Vaak wordt dan vergeten dat personeel je kan maken of breken.
Personeel zorgt ervoor dat een bedrijf kan bestaan en dat iedereen te eten heeft.
Daarom zetten wij ons vooral in om de kosten die zijn opgelegd, maar waaruit geen geld valt te halen, omlaag te krijgen.
Hierbij valt te denken aan tachograafkaarten, betaald parkeren en wetten voor boetes die in de praktijk niet uitvoerbaar zijn.
Natuurlijk is er veel meer op te noemen; dit zijn maar enkele voorbeelden.
Waarom de twee grote vakorganisaties niet meedoen aan deze strijd is ons een raadsel.
Als er meer financiële draagkracht is kunnen de lonen ook omhoog en kan arbeid behoorlijk worden beloond.
Het kabinet krijgt zijn geld via inkomstenbelasting en koopkracht (btw).
5 à 6 procent salarisverhoging met als kantteking dat het minder kan worden als de inflatie niet 2,6 procent wordt, is natuurlijk na jarenlange bevriezing van de salarissen niet goed in economisch goede tijden.
Ook zijn veel arbeiders complete loonschalen terug gezet, en de regeling van 750 euro bruto vakantiegeld over 5 jaar terug was een lachertje.
Helaas is het zo dat, als u het allemaal wel best vindt, wij nooit groot genoeg zullen worden om een einde te maken aan deze politieke beslissingen van organisaties.
Met vriendelijke groet.
Ook TLN gebruikt altijd het excuus ARBEIDSKOSTEN








Zelfs in een filmpje bedoeld voor leden te werven geeft de FNV aan geen kennis te hebben van het transport. ( filmpje 25-11-19 )
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/transport-logistiek/2019/11/onderhandelingen-cao-
transport-logistiek-beginnen

EISENPAKKET VAKBONDEN CAO ONDERHANDELINGEN 2020
Ons eisenpakket al op 21 mei aangegeven. Sturing voor de CAO-partijen
21 May, 2019
DE VAKBEWEGINGEN DOEN NIETS VOOR ONZE GROEP (Dit horen we vaak)
De afgelopen 2 jaar hebben we veel ervaringen opgedaan omtrent organisaties.
Toch eens tijd om ook onze mening te geven
13 September, 2019
DEZE BERICHTEN WERKEN IMAGO SCHADE IN DE HAND
Bericht naar heer Bosseveld maar ook naar het media platform Nieuwspaal.
Werkgeversorganisaties hebben ook alle belang bij dit soort berichten.
Reactie is dan ook nodig volgens ons
13 September, 2019
DE OPEN DEUR VAN DE FNV, BETER LAAT DAN NOOIT ZULLEN WE MAAR DENKEN
Komen vakbewegingen als moster na de maaltijd?
Zal het wederom bij mooie woorden blijven?
Wij tonen al meer inzet als de mactige vakbewegingen met ruim 1000 man personeel.
11 September, 2019
VRACHTWAGENCHAUFFEUR EEN ZWAAR BEROEP?
Classificatie voor een zwaar beroep
We moeten ons laten horen
06 September, 2019
BESTE BEROEPSCHAUFFEURS IN HET BEROEPSGOEDERENVERVOER
Zoals u weet moet er op 1 januari 2020 een nieuwe CAO op tafel liggen. Het valt ons op dat er weinig reactie is op de voorstellen die het CNV heeft neergelegd.
21 July, 2019
DE CNV KOMT MET EISEN VOOR DE NIEUWE CAO
Onze algemene indruk is dat men erg laag inzet en dat men niet teveel tijd eraan kwijt wil.
14 July, 2019
WAAR BLIJVEN DE VAKBONDEN DIE AAN DE CAO ONDERHANDELINGEN DEELNEMEN
Deze tacktiek is uiteraard niet in ons voordeel
Een eisenpakket is nodig om tot dialogen te komen
01 May, 2019
HET GAAT GOED MET DE TRANSPORT ! TIJD VOOR DIKKE LOONSVERHOGING
Van de week de firma Vos met het nieuws dat er veel te verdienen valt met de transport. Wij vinden dat er boter bij de vis moet
05 April, 2019
NIET NAKOMEN VAN CAO AFSPRAKEN MAKKELIJK VOOR WERKGEVERS
Hoe vaak horen we niet iemand zeggen...... DAT mag een werkgever niet volgens de CAO
03 April, 2019
AANKOMENDE CAO ONDERHANDELINGEN, WAAROM HOREN WE MAAR NIETS?
8 maanden te gaan, dan zou er een nieuwe CAO op tafel moeten liggen.Angstvallig lijkt het misschien wel, of wil men helemaal nog geen nieuwe CAO?
24 March, 2019
LID WORDEN VAN EEN VAKORGANISATIE
Je hoort vaak zeggen ik ben geen VAKBONDSMAN -
of men dit een waardig excuus vindt om niet een vakbeweging te steunen
18 March, 2019
DE GROOTSTE VAKBOND VAN NEDERLAND ZEGT GEEN GELD TE HEBBEN
Is het toeval dat dit bericht naar de pers lekt?
21 miljoen euro is beschikbaar volgens de FNV dit is een ernorm bedrag volgens ons .. lees meer
09 February, 2019
GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER
GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER
We zien al vaker dat vakbonden van een bepaalde sector meer kunnen bereiken dan de grote vakbonden van ons land.. Lees het hier
04 February, 2019
WIE ZOU HET BIJNA NIET VERGETEN?
Wij zijn het bijna vergeten door zo weinig aandacht door de FNV zelf.
04 October, 2019
SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS?
Natuurlijk gunnen we de grote vakorganisaties een slechte opkomst niet, maar .....
07 October, 2019
TRANSPORTEURS HEBBEN HET MOEILIJK DOOR LATE CAO
Niet alleen bedrijven maar zeker ook chauffeurs hebben nadeel bij een late CAO
12 October, 2019
Brieven naar de Tweede Kamer en naar de Europese unie.
We blijven druk zetten op het thema
Wij laten het onderwerp niet doodbloeden en een verplichting tot stand airco in vrachtwagenslaapcabines zal er komen als het aan ons ligt.
Read moreWij laten het onderwerp niet doodbloeden en een verplichting tot stand airco in vrachtwagenslaapcabines zal er komen als het aan ons ligt.
Read moreEn hete auto is niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor mensen. Nieuw onderzoek van het gezaghebbende Duitse onderzoeksinstituut Tüv Süd laat zien dat een temperatuur van 27 graden al levensgevaarlijke situaties kan opleveren.
Read moreWelke bedrijven zorgen voor het welzijn van personeel en verkeersveiligheid.
Stand Airco ons thema onze missie,Europese wet moet er komen.
Onze voorzitter, spreekt over de STAND AIRCO
Een Europese wet moet
Spraakmakers 30 juli 2019
Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur. ,,Dan ben je moe en krijg je steeds meer microdutjes, je hersenen gaan dan een paar milliseconden in de slaapstand. Je ziet en hoort niets en met open ogen rijd je letterlijk het ongeluk tegemoet. Mijn advies: Doe het niet, ‘s nachts rijden is absoluut gevaarlijk. Ik pleit er al tijden voor om met slaapgebrek achter het stuur gaan qua gevaar op een lijn te stellen met het gebruiken van drugs, alcohol en het mobieltje als je gaat rijden.’’
Read moreWe zullen doorgaan, wij blijven de kar trekken. lees hier alles tot nu toe
Read moreWe zijn al een tijd bezig met het aankaarten van het probleem. Overheid Vakbewegingen en Organisaties zien niet in hoe groot dit probleem is. EEN STAND AIRCO IS EEN MUST
Read moreZoals u weet zijn we al een hele periode bezig om de stand-airco vast op de vrachtwagen te krijgen.De commissie van IenW heeft ons op de hoogte gesteld.
Read moreMen weet blijkbaar niet dat een internationaal chauffeur overal rijdt en lang met warmte te maken heeft.
Wij willen meer als alleen subsidie
Wij waren verbaasd over het antwoord van Veilig Verkeer Nederland (VVN).
Read moreTOT HET WEER KOUDER WORDT
Een internationaal chauffeur komt overal en heeft vaak altijd met hoge temperaturen te maken in de zomerperiode LEES HIER VERDER
Elk jaar zien het weer, men wacht tot het kouder wordt en de discussie verdwijnt
Nog een paar maanden en de tempraturen beginnen weer op te lopen en nu is de tijd om deze verplichting te verwezenlijken ! LEES MEER
De eerste brief naar de Tweede Kamer
Stand-airco standaard op de vrachtwagen
Brief gestuurd naar de Tweede Kamer 10 september 2018
22 juli 2018 eerste publicatie update (EIGEN ONDERZOEK EN RAPPORT) 30-07-2018.

Voor meer klik Facebook bericht