KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

25 oktober 2019


BELGIË WIL STRAF VOOR INKLIMMEN VRACHTWAGEN VERHOGEN TOT EEN JAAR CEL
België kan dit wel willen, maar dan moet het ook worden uitgevoerd.


Tot nu toe horen we alleen maar dat de chauffeur vaak langer vastzit dan de daadwerkelijke overtreders.
In 2017 werden 9.347 transmigranten door de politie tegengehouden; in 2018 waren dat er al 12.848. Op de cijfers van 2019 is het nog wachten.
Wel is bekend dat alleen al in West-Vlaanderen per week gemiddeld 90 mensen die illegaal naar het Verenigd Koninkrijk proberen te reizen worden tegengehouden.

Straffen zijn er al; voor een eerste poging kan een celstraf staan van 6 maanden, bij verzwarende omstandigheden - zoals geweld of ’s nachts - één jaar.
Nu wil de politieke partij N-VA de straf voor de eerste poging oprekken naar een jaar.
Deze partij is er overigens ook voor verantwoordelijk dat vrachtwagens in gemeenten niet meer (tijdelijk) kunnen parkeren.

Het is ook de vraag wat deze politieke partij wil bereiken als er nu al zelden een inklimmer in de cel belandt.
Daarbij kost het de maatschappij veel geld. Ook is er al een ernstig cellentekort.
Is het wel uitvoerbaar?

Het probleem blijft volgens ons bij de EU liggen, en met de aankomende Brexit zal het probleem ernstiger worden.
Na ruim 20 jaar een tolerantiebeleid te hebben gevoerd en het probleem af te schuiven naar landen en bedrijven, maar ook personen, vinden wij dat de Europese Unie het probleem gezamenlijk grondig moet aanpakken.

In Nederland kan men eventueel de volgende strafbare feiten ten laste leggen.

1. Overtreding van de APV (waaronder kan worden verstaan het dumpen van afval en illegaal kamperen).

2. Vernieling (art. 350 Sr) door inklimmen in de vrachtauto en forceren van de sloten of portieren/laadklep, etc.

3. Overtreding van art. 461 Sr (verboden toegang).

4. Niet voldoen aan de identificatieplicht (art. 447e Sr).

5. Mensensmokkel (art. 197a Sr).

6. Ongewenste vreemdeling (art. 197 Sr); als een vreemdeling wordt aangetroffen die eerder op grond van een wettelijk voorschrift tot ongewenste vreemdeling is verklaard.

Ook dit alles zet geen zoden aan de dijk en een immigrant zal deze boodschap negeren.

Daarom is naar ons inzien een streng gespecialiseerd systeem nodig, onder de vlag van de gehele EU, om dit maatschappelijke probleem op te lossen.

Het betekend niet dat een chauffeur vrijuit gaat als het door zou gaan.

Met vriendelijke groet,




Verslag EU petitie 2017
Calais 4.0 1999-2017
Chauffeurs eisen veligheid
DOSSIER CALAIS, TRANEN SPRINGEN JE IN DE OGEN
MAART 2019 PROBLEEM MIGRANTEN BLIJFT AANHOUDEN ONZE MENING WAAROM GEEN ACTIE

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun