KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share
14 november 2019

BELGISCHE POLITIEK; OP WELK NIVEAU TEGENWOORDIG?

We weten het allemaal: de wegen en infrastructuur in België zijn slecht.
Dit is niet van deze tijd; dit is al jaren zo en keer op keer wordt beterschap beloofd.
Ze moeten zich wel schamen; men is immers ook lid van de Europese Unie.

Wat ons opvalt is dat er zoveel verschil is tussen Nederland en België.
Landelijke en gemeentepolitiek liggen werelden uit elkaar.
Ook is men alleen al in de landelijke politiek meer bezig elkaar te betuttelen en woorden te gebruiken die men normaal gesproken alleen van 6- à 7-jarigen hoort.
Het valt op dat men elkaar keer op keer in een hoek wil drukken en van samenwerking is geen sprake.
Integendeel: men is meer bezig met figuurlijke oorlogvoering dan met probleemoplossingen die direct nodig zijn.

Hierdoor is het wel te begrijpen dat men maar gewoon parkeerplaatsen afsluit en altijd de makkelijkste weg zoekt als er problemen zijn. Men heeft simpelweg geen tijd daarmee bezig te zijn.
Ook de fileproblemen rond Antwerpen en Brussel of de zwarte kruispunten moeten worden aangepakt.
Als je de Belgische media bekijkt, is men hier totaal niet mee bezig.

De Europese burger is hiervan natuurlijk de dupe. Die wil veiligheid en vindt het niet interessant dat het bekvechten is in het Belgische kabinet.

Natuurlijk zijn transmigranten, illegalen en asielzoekers een probleem van nu.
Maar die maken nog kinderen, en die brengen na 3 generaties geld in het laatje voor de samenleving.

Nu moet er naar oplossingen worden gezocht om dit te managen, en dat kan het best met de hulp van Europa.
Wij denken zeker dat het gekibbel dit laatste jaar in het Belgische kabinet meer fout doet dan goed. Ook vinden we dat ze volwassen moeten worden en eerst eens moeten kijken naar alle wensen van de samenleving.

Met vriendelijke groet.

DE TIJD LUKAS VANACKER

14 NOV. 2019 om 10:39

 

De Vlaamse overheid werkt al bijna 20 jaar aan een groot plan om de mobiliteitsknoop te ontwarren. Maar de nieuwe regering gooit het cruciale Mobiliteitsplan Vlaanderen in de vergeetput.

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun