KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

25 november 2019


BETAALD PARKEREN: DE AAP IS UIT DE MOUW. WE HOORDEN HET LETTERLIJK VAN DE MINISTER


We geven al twee jaar aan dat betaald parkeren puur geld vergaren is voor de sector.

Er wordt makkelijk geld mee verdiend door overheden en door de organisatie  Connecting Europe Facilities (CEF) die de taak heeft gekregen dit te coördineren.
Die worden nu volgestopt met subsidies die later weer dubbel en dwars door de sector worden terugbetaald.

Het kostenplaatje zal aanzienlijk worden voor de sector als men aan internationaal transport doet.
Iedereen gaat de portemonnee trekken, ook de burgers als eindconsumenten.

Wel vreemd: voordat de EU kwam was er nooit sprake van parkeerproblemen voor vrachtwagens en nu is het aan de orde van de dag. Zou dit kunnen komen omdat Oost-Europeanen bij ons hun werkgebied hebben?

Nationale transportbedrijven hebben geen last van betaald parkeren.
Internationale transportbedrijven hebben last in het buitenland en niet in Nederland.
Nederland en België zijn kleine landen en de thuisbasis is altijd wel haalbaar.
Dit betekent ook dat men dus veel vaker naar het bedrijf wordt terug gehaald.
De één zal dat fijn vinden, maar de andere ziet het in de onkostenvergoedingen.

Vakorganisaties laten dit gebeuren. Sterker nog: ze steunen de politiek.

Wij maken ons grote zorgen, en vinden het oneerlijk.

Oost-Europese bedrijven hebben veel meer financiële draagkracht om deze kosten te kunnen dragen (reden: kosten chauffeur + wagen). Dit is dus ten nadele van westerse bedrijven.
Westerse bedrijven zullen zich minder overnachtingen van een chauffeur kunnen permitteren.

Voor een chauffeur is het ook nog eens onmenselijk.

Rust is er niet bij!

Continu op- en afrijden van vrachtwagens, koelmotoren die staan te brommen, etc.
Ook de (on)veiligheid van de chauffeurs speelt mee. De samensmelting van groepen met verschillende culturen vraagt om problemen.
Isolement van de buitenwereld draagt ook een steentje bij, en men is aangewezen op alleen de faciliteiten op het terrein.
Voor meer, zie onze links.

Het is duidelijk dat parkeren op alle andere plaatsen dan de betaalde parkings zal worden verboden. Daar wordt streng op toegezien, met dikke boetes als gevolg.

Waarom Nederlandse en Europese vakbewegingen zich niet hard maken voor bedrijven en arbeiders is ons een raadsel.

De Europese Unie, dus de politiek, zal niet op andere gedachten worden gebracht doordat veel zogenaamde belangenorganisaties deze steunen in plaats van tegengas te geven.
Daarbij is er nu te veel gebeurd om het te kunnen terugdraaien.

Om toch iets tegen deze traditie voor bedrijven en chauffeurs te kunnen ondernemen, hebben we CN Parking Service aangekocht.
Wij hebben hier ook een label aangehangen dat het beschermd is. Dit omdat we geen kosten willen berekenen, ook niet als anderen het idee overnemen en wel kosten gaan berekenen.

Zodra we kapitaalkrachtig genoeg zijn kunnen we ook personeel aannemen om hier leven in te blazen, en een netwerk maken om te kunnen parkeren op privé tereinen door heel Europa.

Met genoeg leden kunnen we als eenheid de hele wereld aan!

Met vriendelijke groet.

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun