Double click to edit
MENU
KENNIS IS   MACHT !
WORD LID
CHAUFFEURSBELANGEN
VOOR 20 EURO PER JAAR KUNT U WAT OOK WAT DOEN !
REGISTREER U BIJ ONS EN WIJ KUNNEN VECHTEN VOOR UW BELANGEN !!!
redactie@transporteffect.nl
© 2019 transporteffect. All rights reserved.
ING bank:  NL 80 INGB 0007 6904 86  
TAV. Transporteffect
Transporteffect

Spinklosstraat 1
6515GC Nijmegen
Telefoon: +31 (0) 630 397 003
GOOGLE
CHAUFFEURSNIEUWS
INDEX
Magnifying glass with the word new rules on grass background. Selective focus
WORD LID
KENNIS IS   MACHT !
NAAR ONZE ANDERE PAGINA'S CHAUFFEURBELANGEN CHAUFFEURSNIEUWS
© 2019 transporteffect. All rights reserved.
ING bank:  NL 80 INGB 0007 6904 86  
TAV. Transporteffect
Transporteffect

Spinklosstraat 1
6515GC Nijmegen
Telefoon: +31 (0) 630 397 003
E-mail Contact

MORGEN (18 maart) DAG VAN STAKINGEN !

Een artikel van ons uit eind 2017 Parkeerplaats Duiven van 2017
Deventer truckparking

Vrachtwagen parkeerplaats langs een spoorlijn met geluidshinder van goederentreinen en ver van de bewoonde wereld
Duiven betaald

parkeerplaats op industrieterrein ver van de bewoonde wereld.
Wet geluidshinder
Rustig slapen is niet van toepassing.

Verschillende aankomt- en vertrektijden.

Koelmotoren brommen de hele nacht door !

In de warmteperiode geen bescherming tegen de zon !
Overheden zijn gek op subsidies
Men verwacht veel BTW inkomsten van de transportsector
Meer verbodzones zullen ontstaan en men wil vrachtwagens als koeien op stal hebben.
Prijzen zullen geen plafond hebben en uitbaters zullen een monopoliepositie in handen hebben.
Overheden zijn gek op subsidies
Men verwacht veel BTW inkomsten van de transportsector
Rustig slapen is niet van toepassing.

Verschillende aankomt- en vertrektijden.

Koelmotoren brommen de hele nacht door !

In de warmteperiode geen bescherming tegen de zon !
Deventer truckparking

Vrachtwagen parkeerplaats langs een spoorlijn met geluidshinder van goederentreinen en ver van de bewoonde wereld

Boodschappen doen, dan heeft u een taxi nodig.
Een artikel van ons uit eind 2017 Parkeerplaats Duiven van 2017 Wet geluidshinder

Veel gemeentes volgen dit voorbeeld

Veel gemeentes volgen dit voorbeeld

Brief naar de Tweede Kamer en de Europese Unie

BETAALD PARKEREN VRACHTWAGENS WERKT NIET !

Op een woensdagavond om 21.00 uur namen wij de proef op de som.

Op de vrachtwagen parkeerplaats Deventer telden we 12 vrachtwagens terwijl er wel 100 kunnen staan !
Wat voor ons logisch is.

Om een moment opname te voorkomen hebben we onze nachtrust daar ook genoten en meer wagens zijn er niet bij gekomen.(zie de foto's)

Voordat men begon met het concept om de transportsector op extra kosten te jagen en dit soort parkeerplaatsen aan te leggen, hebben wij al De Kamer en de Europese Unie ingelicht over de gevolgen en ook hebben wij alternatieve aangeboden.

Alternatieven die het parkeerprobleem bij wijze van de volgende morgen zonder extra kosten voor de sector al konden oplossen.
( Zie bijlages )

Toch wil de politiek deze parkeerplaatsen omdat buiten de parkeerplaatsen de politiek overal een verbod wil realiseren in Europa !

Als koeien worden vrachtwagenchauffeurs s’ nachts op stal gezet en de transportsector moet er ook nog voor betalen !

Nu zijn de prijzen van betaald parkeren al extra kosten voor de sector die van de winst afgaan van bedrijven of van het salaris van de chauffeur.
(chauffeurs moeten nog maar zien of de baas dit wil bekostigen)

Als de monopolie positie tot stand is gekomen die de politiek wil met deze parkeerplaatsen dan zullen de prijzen omhoog schieten.

Voor de politiek betekent dit extra BTW inkomsten en de parkeerplaatsen worden aangelegd met steun van de Europese Unie. Een win-win situatie.

Geen burger vindt het fijn om te slapen onder omstandigheden waar extreme geluidoverlast is.
Als men langs een snelweg moet slapen of bij spoorlijn of vliegveld komt men in actie en er wordt van alles aan gedaan.

Vrachtwagenchauffeurs worden geacht om de mond te houden en gewoon deel te nemen aan het verkeer na keer op keer een slechte nachtrust !
De parkeerplaatsen worden namelijk aangelegd in afgelegen gebieden waar vaak spoorlijnen zijn of 24 uurs industrie plaatsvindt.

Ook hebben vrachtwagenchauffeurs te maken met verschillende vormen van transport.
Zo zijn er op deze parkeerplaatsen verschillende aankomst en vertrek tijden waardoor men nooit rustig kan slapen !
Koelwagens zullen ook verplicht uitwijken naar deze parkeerplaatsen wat ook geluidsoverlast brengt.
Als men in het weekend er7 gebruik van moet maken dan is men hermetisch afgesloten van de buitenwereld en boodschappen en dergelijke zal men aangewezen zijn op taxi's.

Van comfort kan dus nooit sprake zijn en iedere burger moet dit beamen ook al kan de burger zelf wel thuis genieten van een goede nachtrust.

In de warme periodes komt er nog een extra gevaar bij namelijk de hitte beroerte !

Politiek en organisaties willen zich niet inzetten tot het verplichten van een stand airco (zie bijlage). En deze parkeerplaatsen beide geen enkele bescherming tegen de zon !

Wij roepen bedrijven en burgers op om menselijk te zijn en de vrachtwagenchauffeurs een overnachtingsplek aan te bieden wanneer er ruimte voor is.

Dit is veilig voor de chauffeur en veel comfortabeler !
Uiteindelijk is dat veiliger voor elke weggebruiker.

Transportbedrijven kunnen zelf ook in actie moeten komen !

De bedrijven zitten overal en eigen personeel is vaak op route dus doordeweeks plek voor een aantal vrachtwagens.

Als transportbedrijven onderling afspraken maken om vrachtwagens van externe bedrijven de ruimte aan te bieden.
Dan kan er een netwerk tot stand komen dat iedereen elkaar helpt ! Voordelen van dit netwerk kan ook nog eens op velen vlakken worden benut.


Transportondernemers moeten beseffen dat strategisch denken essentieel is voor de toekomst van de sector en dus voor de boterham op de tafel.
Politieke invloeden zijn altijd te buigen als men de handen in een slaat is onze mening.

Wij vinden ook dat het besef moet komen bij de burgers en politiek dat men niet snel de stelling aan moet nemen wat het oog niet ziet, wat het hart niet deert.
Met andere woorden omdat men zelf geen last heeft van de gevolgen van beslissingen moet de beroepschauffeurs als beesten opgesloten worden, Letterlijk en figuurlijk.

Huidige organisaties en politiek werken vanuit de studeerkamer en ondervinden zelf de gevolgen van hun beslissingen niet !

Wij zetten ons juist in om dit zichtbaar te maken en wij willen uit de hoek komen waar wij hardhandig keer op keer in worden gedrukt.

Het gevoel dat we als dieren worden behandeld komt steeds vaker naar boven en degene die voor ons moeten opkomen zoals vakorganisaties hebben lunchpauze.

Dit moet stoppen, wij kunnen zoals hierboven beschreven een duidelijk signaal afgeven dat de transportsector zich niet meer dingen laten opleggen zonder overleg met de gene die de regels moeten ondergaan.

Uiteindelijk hebben alle weggebruikers te maken met verkeersveiligheid en daar vechten wij voor.

Alle burgers hebben te maken met de onnodige kosten verhoogde maatregelen in de transportsector die uiteindelijk bij uw uit de zal portemonnee komen.


Bedrijven geef chauffeurs ouderwets weer een veilige en rustige overnachtingsplek.

Transportbedrijven bouw een netwerk onder elkaar voor het aanbieden van overnachtingsplaatsen.

Stop de traditie van politiek om de transportsector als melkkoe te gebruiken van deze eeuw !

Met vriendelijke groet,