KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share
12 november 2019

DE KRACHT VAN EEN GOEDE CHAUFFEUR.

Wereldwijd worden dagelijks misschien wel een miljoen snelheidsboetes uitgeschreven, en het ziet er niet naar uit dat het ooit zal stoppen.
Ook gevaarlijk rijgedrag is niet meer weg te denken. Elke beroepschauffeur ziet het dagelijks, zoals bij wegwerkzaamheden.

Een vrachtwagen rijdt bijv 80 waar 70 mag en nog halen auto's continu in.
Aan spoorvorming of andere gevaren wordt niet gedacht en iedereen waant zich een goede bestuurder van zijn voertuig.
Ook het gewone bochtenwerk gaat al vaak te snel.
Wij vragen ons af hoe dit allemaal komt.

Een verklaring kan zijn dat men zich ้้n voelt met de (vracht)wagen.
De huidige technieken zorgen voor veel meer comfort, waardoor men mischien niet eens meer doorheeft dat men risico's neemt.
Zouden hiervoor dan ook waarschuwingssystemen moeten komen?

De persoon in het voertuig heeft alles dan mischien goed onder controle (of denkt dit), maar de overige verkeersdeelnemers - van voetganger tot buschauffeur - kunnen verkeerde inschattingen maken.

Hoe vaak horen we niet op feestjes: "Ik ben een superchauffeur/-bestuurder"?
Iedereen vindt zichzelf misschien wel een goede chauffeur/bestuurder, maar we weten ook dat er drie stappen zijn.

1-Je haalt je rijbewijs en je maakt nog vaak onbewust fouten, maar je doet geen gekke dingen en je leert ervan.

2-Je maakt vaak bewust fouten, maar dat kan volgens jou; je bent een goede chauffeur, dus alles kan en mag.

3-Je ziet alle gevaren en begint veel voorzichtiger te rijden en meer te twijfelen in het verkeer.

Voornamelijk stap 2 is natuurlijk het grootste probleem voor de andere verkeersdeelnemers.
Die kunnen niet zien wat voor persoon achter het stuur zit en vertrouwen erop dat die zich aan de regels houdt.
Dan kun je nog zo goed zijn, maar gevaren voorkomen is altijd beter dan de kans erop vergroten.

Het is de kracht van een goede chauffeur dat deze zich kan opleggen van stap 1 te leren en zich niet laat verleiden tot stap 2, of bij stap 3 toegeeft dat hij nu zoveel twijfel bij het overige verkeer veroorzaakt dat het beter is het openbaar vervoer te nemen.

Wat vindt u?

Met vriendelijke groet.

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun