KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

23 september 2019

DE MINSTERS VAN DE HUIDIGE TIJD!
Op school kreeg je tenminste nog straf als je niet aan het opletten was!

Voetbal kijken onder werktijd, slapen onder werktijd, allemaal zaken die normaal zijn geworden. We horen het allemaal: ministers werken veel achter de schermen en hebben een grote verantwoordelijkheid, maar is dat wel zo?
Het salaris van een minister is 13.826,33 euro per maand.
De bevolking mag dan ook wat verwachten zou men denken; uiteindelijk kiezen wij deze mensen en betalen ervoor.
Steeds vaker worden we verrast door de laksheid en het optreden van de ministers.
Afgelopen week kwamen de ministers Cora van Nieuwenhuizen en Ferdinand Grapperhaus in het nieuws doordat zij gewoon voetbal zaten te kijken onder een debat !
Dit is niet nieuw en veel weten we niet omdat men de media aardig weet te controleren. De moderne technieken hebben ook de overhand genomen bij deze mensen en geregeld wordt er langdurig op de telefoon gekeken. Maar ook slapen komt voor; er komen per jaar tal van berichten naar buiten dat men slaapt tijdens de belangrijke debatten. Voor de kleine 80 euro per uur die men ontvangt, is het op deze wijze wel erg makkelijk verdienen.

Verantwoordelijkheid


Dat de wereld niet eerlijk is, dat is wel bekend. Alleen vinden wij het wel ver gaan dat een minister van verkeer haar verantwoordelijkheden naar het volk niet kent.
Een beroepschauffeur verdient per uur nog geen kwart van wat de minister verdient, echter als wij
in slaap vallen of voetbal zitten te kijken tijdens ons werk zijn de gevolgen al snel desastreus.
Als een beroepschauffeur wordt betrapt met een telefoon of een film aan het kijken is, komen er buiten het gevaar op een ongeval ook nog eens extreem hoge boetes bij kijken.
Men kan zelfs zijn baan verliezen, doordat men al snel een rijverbod krijgt van maanden.
Minister Cora van Nieuwenhuizen moet wel denken dat de ophef overwaait en dat ze er mee wegkomt.
Nonchalant gaf ze aan dat ze de commotie om het feit dat ze voetbal aan het kijken was onder werktijd wel begreep.
Schaamte, excuses en consequenties zijn niet aan de orde en de minister zal er geen minuut minder om slapen.
Als een beroepschauffeur wordt betrapt heeft het gezin een maand geen eten en er wordt druk op de persoon gelegd door de dreiging van ontslag.
Veel mensen zullen misschien wel denken: moeten we hieraan aandacht geven? De minister zit op een stoel en schade bij niet opletten is er bijna niet.

Juist daarom willen wij van de gelegenheid gebruik maken om de nadruk te leggen op de verantwoordelijkheid die een vrachtwagenchauffeur wel heeft!
Politici willen dit niet zien en vinden het magere salaris van een beroepschauffeur een topsalaris voor het werk.
Transporteffect laat met deze tekst juist zien dat het anders ligt dan dat de buitenwereld denkt.
Een vrachtwagenchauffeur rijdt niet in een simulator en heeft juist vele verantwoordelijkheden en minimale ruimte voor “fouten”, en de gevolgen kunnen vergaand zijn.
Leiding geven is ook erg belangrijk, en zeker in de chemie. De verantwoordelijkheid voor zijn lading ligt bij de vrachtwagenchauffeur; tijdens het vervoeren en tijdens het laden en lossen. Alertheid, sturing van mensen en veiligheid bij calamiteiten is essentieel. Dit is ook de taak van de chauffeur en hij heeft ook die verantwoordelijkheid.
Hierover zijn verscheidene rechterlijke uitspraken gedaan en het mag duidelijk zijn dat een beroepschauffeur veel verantwoordelijkheid op zich neemt. Minister Cora van Nieuwenhuizen onderschat volgens ons ernstig het vak van beroepschauffeur; dat blijkt ook wel als ze zelf haar eigen werk niet serieus neemt!
Tachograafkaarten, Belgische kilometerheffing, CBR, parkeerproblematiek, enzovoort.
Dit zijn allemaal punten die al lange tijd aandacht nodig hebben.
Men praat er wel over onder een kopje koffie met een koekje, maar dat dit inhoudelijk wat opleverde is tot op heden nog niet gebleken.

Het volk is keer op keer de dupe van alle maatregelen die worden genomen en alles is altijd kostenverhogend.
Bij het bespreken van andere oplossingen die een beter resultaat hebben en vaak ook nog kostenverlagend werken pakt men de tablet en gaat tv kijken.
Moeilijke brieven of vragen die naar de ministers worden gestuurd worden vaak genegeerd en men loopt er met een grote boog omheen.
Vakbewegingen en werkgeversorganisaties dansen naar het pijpen van de politiek en structuren worden bedacht om er over de rug van de bevolking financieel beter van te worden.
Dit is een reden waarom wij ons hebben ontpopt; Transporteffect/Chauffeursnieuws vindt dat er een stem moet komen waar de werkgeversorganisaties en de huidige vakbewegingen het laten afweten!
Wij kunnen onderwerpen niet laten doodbloeden en willen niet dat organisaties en politici maar alles kunnen doen wat in hun straatje past!
Herhaling van onderwerpen en terugkomen op eerdere onderwerpen zijn van groot belang om dit te bewerkstelligen.
Men denkt te vaak dat kwesties wel zullen overwaaien en doodbloeden. Hierdoor voelt men zich in onze ogen te machtig.
Zo machtig zelfs, dat schaamte wegvalt als men erop wordt gewezen dat voetbal kijken tijdens het werk niet de bedoeling is.
De functie van een minister is weliswaar tijdrovend, echter kent het vak ook vele leuke kanten en werkbezoeken.
Het volk mag toch verwachten dat men het ministerschap als roeping ziet en niet als tijdverdrijf met een dik salaris.

Met vriendelijke groet.
LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )

Premier Mark Rutte en andere zijn bezig met de telefoon tijdens het debat

.(https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/terwijl-het-debat-woedt-liket-sharet-en-blokt-de-tweede-kamer~b84bbe8c)

 

Wanneer je op de perstribune van de Tweede Kamer zit en de blik afwendt van je telefoon om de plenaire zaal onder je te bekijken, dan zie je allemaal Kamerleden bezig met hetzelfde: ze turen op hun schermpjes,  niet zelden op smartphone en tablet tegelijk. Terwijl de woordvoerders debatteren.

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun