KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

Een paar Facebook commentaren op actie FNV

Voor meer klik Facebook bericht !

Truckers in actie


24 september 2019
FNV GAAT BEGINNEN MET ACTIES! MAAR IS DIT NIET MOSTERD NA DE MAALTIJD?

Natuurlijk staan we achter elke actie ten behoeve van de beroepschauffeurs en ook wij maken ons hard hiervoor.
Het
is treurig voor ons te zien dat het FNV, maar ook het CNV elke keer vanuit het niets opeens grote aandacht willen hebben voor onze beroepsgroep!
Gisteren
kwam opeens vanuit het niets de kop “Truckers in actie”, maar dan wel alleen in een lokale krant.
Waarom
we nu steeds vaker truckers worden genoemd is ons een raadsel.
“De FNV gaat tot 5 oktober rondjes rijden in een vrachtwagen”, is de tekst in het artikel.

Het
is dat wij het op chauffeursnieuws hebben geplaatst, anders hadden maar weinig mensen het geweten vermoeden wij.

Zo gek is dit volgens ons niet meer. De huidige vakbewegingen laten zich niet zien bij politieke beslissingen. Wij hebben ze zelfs niet gezien bij de dialogen over het Europese mobiliteitspakket. Ook bij mediaberichten omtrent de beroepschauffeurs is men altijd stil en zal men ook geen mening neerzetten. Helaas ook niet als het imago naar beneden wordt gehaald.

Aandacht kan volgens ons niet uit een hoge hoed worden getoverd, en vereist dat men zich in een
jaar vaker laat zien dan alleen een korte tijd voor CAO onderhandelingen.

Imagoschade, Oostblokproblematiek, parkeerverbodszones, onderbetaling, respectloos worden behandeld, stand-airco, regelgeving, pensioenen, zwaar werk, enzovoort: deze punten zijn veelal ontstaan doordat vakorganisaties achterover leunend toekeken en men geen actie ondernam wanneer nodig.
De
vakbewegingen FNV en CNV hebben een dikke financiële pot en veel personeelsleden tot hun beschikking, en campagnes onder de bevolking kunnen of konden makkelijk worden gerealiseerd. Ook vinden wij dat men vaker op uitnodigingen moet ingaan en eens een keer in de auto moet stappen om ook de kennis over te dragen aan de politiek.
Wij
komen keer op keer tegen dat politici totaal geen kennis hebben over hoe schrijnend het is in de sector.
De vakbewegingen zijn er voor de werknemers en het excuus dat men leden verliest is volgens ons juist te danken aan laksheid. Men zou zich meer moeten inzetten voor de werknemers, maar wij zien het tegendeel!

Lezers die ons hebben gevolgd sinds wij 2 jaar geleden zijn gestart als vakorganisatie, zien dat wij al erg veel dossiers op ons bureau hebben waarmee de grote vakbewegingen niets lijken te doen.
Het is zwaar en veel werk, omdat wij veel te weinig middelen tot onze beschikking hebben.

Flyers
uitdelen, toeteracties , rondjes rijden met een vrachtwagen; zijn dat de manieren waarop de vakorganisaties het verleden denken goed te maken?
Het grote publiek wordt hiermee niet bereikt. Volgens ons werkt dit soort acties juist averechts omdat het publiek ze irritant vindt, en dat zal meer schade aan ons imago tot gevolg hebben! Maar ook al is de financiële pot nog zo vol bij de huidige vakbewegingen, men wil geen geld spenderen aan acties. Daar ziet het er tenminste al tijden naar uit.
Onder
8 miljoen werkende zullen wij als beroepschauffeur een te kleine groep zijn voor de huidige vakorganisaties, is onze indruk.

Reacties
op Facebook

Als we de reacties lezen bij ons artikel op facebook zijn de emoties te proeven en iedereen heeft wel een goed punt te melden.
Helaas
blijkt uit de ledenaantallen dat er niet veel mensen zijn die ons voor slechts 20 euro per jaar
willen
steunen.


Eenheid
onder de chauffeurs is blijkbaar niet meer van deze tijd, waar dat in de jaren 80 wel het geval was.
Wij zijn van mening dat we zelfs zonder personeel en financiële middelen van de chauffeurs al bergen aan het verzetten zijn! (zie artikelen hieronder)
Wij zouden nooit zijn ontstaan als de grote vakbewegingen hun werk deden, en wij vinden dat er iets moet gebeuren.
Het team vindt gewoon dat we niet aan ons lot moeten worden overgelaten en misschien wel tegen beter weten in geven we al onze vrije tijd op voor onze sector.

Uiteraard willen wij meer; we hebben veel draaiboeken klaar liggen.
Echter: zonder eenheid onder de mensen kan niemand en slechts dialogen voeren plus kennis overdragen aan de politiek is dan onze enige optie.
Er zullen vast mensen zijn die denken dat je met enkel artikelen publiceren ook geen verschil kunt maken.
Daar staan wij geheel achter. Vandaar dat wij ook verder gaan en dat we ook op uitnodigingen ingaan.
Maar
voor een echt verschil is het toch aan u!
Acties
als radio- en tv-campagnes voeren, staken, stemlokalen blokkeren, protesten organiseren, spandoeken plaatsen e.d. moeten nu wachten om ons niet financieel ten onder te laten gaan.

Het
is natuurlijk wel triest dat men geen kameraadschap wil opbouwen en niet gezamenlijk de handschoen wil oppakken.

Met
één hand kunnen we geen olietanker tegenhouden en wij hebben ook niet de eeuwige adem op deze manier.
Wij
weten ook dat de politiek in feite carte blanche heeft en daarvan wordt ook zeker gebruik gemaakt.
Het is aan ons om dit te stoppen; het is wel duidelijk geworden dat niemand anders klaar staat.
Ook weten wij dat organisaties als FNV, CNV en TLN tegenwoordig politiek zijn georiënteerd en dat bedrijfsvoeringen met financiële belangen prioriteit hebben. Hier lopen we keer op keer tegenaan en vele malen zijn onze monden opengevallen van verbazing.
Dit is niet alleen meer bij deze organisaties maar ook bij bijvoorbeeld Veilig Verkeer Nederland. Daar moet ook geld worden betaald voor steun. (zie het bedrijf Picnic; dat legt veel geld neer voor samenwerking)

Ook wij zouden met subsidie kunnen gaan werken; alleen zijn we dan ook afhankelijk van wensen van derden en dan zijn onze insteek en opzet weg.

Uiteindelijk is het aan u! Wij zijn NON-PROFIT en het is simpel: wat in de pot zit kan worden ingezet.

Om onze goodwill te tonen hebben wij tijdens de actieweek over het mobiliteitspakket in Brussel uit eigen zak geïnvesteerd en gratis busreizen plus lunch georganiseerd.
We zijn uiteindelijk met maar 11 personen gegaan; meer aanmeldingen hadden we niet ontvangen in 2 weken tijd.

Vooral daarom zijn we de online vakbeweging begonnen (Chauffeursbelangen/Transporteffect), om beroepschauffeurs de mogelijkheid te geven online een eenheid op te bouwen.

Dit zou makkelijk moeten zijn voor de beroepschauffeur, omdat deze geen vast werkterrein heeft.
Helaas zien we zelfs nu nog steeds dat mensen er geen 20 euro voor over hebben om dit voor de belangen van henzelf - van de grond te krijgen.
Het
hele concept dreigt uit te draaien op een mislukking omdat niemand er vatbaar voor is. Nederland telt 91.900 beroepschauffeurs, en nog geen 0,5 procent heeft iets over voor zijn eigen toekomst.

Hierbij willen we wel de politici en onze contacten bedanken voor het feit dat we toch gehoord worden, zelfs zonder een sterke officiële achterban.
Voor
de beroepschauffeurs in het algemeen kunnen wij alleen maar melden dat wij zonder achterban geen eisen kunnen stellen en het is aan de politicus of organisatie wat hij met onze visie wil doen!

De toekomst is in uw handen! Zonder eenheid onder elkaar kunt u erop wachten dat u alleen nog rond de kerk gaat rijden en van 9 tot 5, dus zonder extra verdiensten!
Ook kunt u erop wachten dat onze inzet voor u uiteindelijk doodbloedt en het is de vraag of dan nog iemand opstaat om alle kwesties over te nemen. Het is duidelijk dat de grote vakbewegingen dit nu in ieder geval niet doen.


Met
vriendelijke groet.





Wij zitten niet stil en zijn expert in toekijken !

LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )

Een greep, meer op wwww.transporteffect.nl

DE OPEN DEUR VAN DE FNV (11 sept 2019) Ons eisenpakket op 21 mei2019 Onze visie over de huidige vakbewegingen Eisen CNV en onze visie CAO

Wij hebben diverse Thema's en acties lopen dit is te vinden op de hoofdpagina www.tranporteffect.nl

 

Brieven en dialogen voeren we op dit moment met de politici.

 

Onderwerpen zijn:

 

Stand airco verplicht stellen

Betaald Parkeren en verbodszones vrachtwagens

Valse rijbewijzen

Boetebeleid kilometerheffing België

Mobiliteitspakket en uitvoering

Code 95

 

Dit zijn allemaal punten waar we de grote vakbeweging niet zien !

 

We schrijven ook veel artikelen aan het volk over het verbeteren van het Imago en geven oppositie aan landelijke media bij foutieve berichten.

Al dit is te vinden op onze websites en in de Facebook community Chauffeursnieuws 2.0

 

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun