KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

25 november 2019


HEKSENJACHT OP CHAUFFEURS EN TRANSPORT IS NOG ZACHT UITGEDRUKT

Wie doet er wat aan?

Waarom zeggen we dit?
De onderwerpen die wij nu langzamerhand hebben spreken boekdelen.

Stand-airco standaard in slaapcabine vrachtwagen

Betaald parkeren en hotels

Artikel 12

Mobiliteitspakket

Ladingcontrole en verantwoordelijkheid

Rijbewijzen en code 95

Inklimmers en transmigranten

Europees of lokaal geregeld (verkeersveiligheid)

Afsluiting parkeerplaatsen

Imagoschade

Dubbele belastingen

cao-punten

Sociale dumping

Oneerlijke concurrentie

Kostenstijgingen voor transporteur

D-schaal en E-schaal loon

Veiligheid chauffeurs

Algemene verkeersveiligheid

Eenwording Europa en gelijktrekken opleidingen

Kilometerheffingen Europa
En meer, het is al te veel om op te noemen.


Vooral het aantal punten waarvan een chauffeur direct last ondervindt is ongelofelijk.

Parkeerbeleid en afsluiting van parkeerplaatsen of complete verbodszones zijn fenomenen die verschijnen op plaatsen waar geen alternatieven zijn, maar waarvan wel de rekening op het bord van de chauffeur komt te liggen.

De FNV doet er nu opeens een schep boven op door de inspectie juridisch aan te klagen dat men moet gaan controleren op rusten in de vrachtwagens buiten betaalde parkeerplaatsen.
Waar moeten die dan naar toe? Een wet moet wel uitvoerbaar zijn vinden wij, maar zelfs een vakorganisatie als de FNV vindt dit blijkbaar niet van belang.
Betalen voor een parkeerplaats is al snel hoger in prijs dan een redelijk hotel.
Als men dan een hotel zou nemen moet men de kosten voor de parkeerplaats, vervoer naar een hotel en een kamer voor een nacht betalen.
Natuurlijk volgt  de FNV hier de wens van de politiek en de wens van de sector wordt vergeten.
De minister gaf dit ook aan in haar overleg op 21 november 2019, en daar speelt de FNV nu op in.
De FNV zal misschien denken: dit betreft buitenlandse chauffeurs, want Nederlandse chauffeurs zijn altijd dicht bij huis in dit kleine land.

Maar natuurlijk heeft dit wel invloed in andere lidstaten, waar we als Nederlandse chauffeur dan ook tegen een muur lopen.

Het volgende punt is inklimming door ongewenste personen; dat geeft ernstige problemen voor een chauffeur.
Daar moeten vakbewegingen toch ook in actie komen?

Nog een punt is, werken voor minder dan 10 cent per uur is een punt voor de chauffeurs als men werkt in een andere lidstaat dan Nederland.

Er wordt doodleuk dubbele inkomstenbelasting geëist van de chauffeur en ga er maar tegen vechten om het terug te vorderen.


Oneerlijke concurrentie blijft een feit zolang er geen EU-organisatie komt die de kosten wagen+chauffeur voor alle lidstaten gelijktrekt.

Normen en waarden verschillen per lidstaat zo veel dat men in het algemeen de slechtste indruk krijgt van ons vak en van ons als mens.

De media doen er nog een schepje bovenop door in negatieve berichten over het verkeer overal het woord "vrachtwagen(chauffeur)"  te vermelden.

Zo worden busjes en alles dat iets groter is dan een standaard personenwagen al kleine vrachtwagens genoemd. Sterker nog: laatst kreeg in BN De Stem zelfs een tractor de naam vrachtwagen.

Maar ook de overheden en de Europese Unie kunnen er wat van. Deze zien chauffeurs en transportbedrijven als een melkkoe en bedenken regel na regel om geld uit de sector weg te trekken.

We willen deze tekst niet te lang maken, maar als men eens stilstaat bij wat er zoal in de sector speelt is het zaak dat we als sector toch eens in actie gaan komen.

Wij bedoelen hiermee de chauffeurs en ook de bedrijven, en dan Europees.

Helaas is dit niet te regelen zolang de huidige vakbewegingen andere belangen hebben dan die van mens en werknemer.


Laten we eerlijk zijn, waar zijn de vakbewegingen in alle punten die wij hier kort noemen?

Hoelang kijkt men toe en hoelang tolereren de vakbewegingen alles?

Wij zijn begin 2018 opgestart en we hebben zeker niet het aantal leden en de financiële middelen die de vakbewegingen die al tientallen jaren bestaan wel hebben.

Toch blijven die alles maar accepteren, en de politiek heeft carte blanche!
Word lid van ons platform en geef ons wel de middelen om naar het Europese hof voor de rechten van de mens te gaan.

Zorg ook dat we de stapels onderwerpen aankunnen en dat we kunnen blijven bestaan voor uw belangen als mens en als collega.

Het is allang niet meer nodig voor het transport alleen; het werkt door voor de gehele bevolking.

Wij willen graag de menskracht en de financiële middelen krijgen om de moker te worden die de muur doorbreekt.

Met één hand kan men nu eenmaal geen olietanker tegen houden; we moeten samen sterk worden voordat er een einde kan worden gemaakt aan de tradities van overheden.



Met vriendelijke groet.
Word lid bij ons en steun ons ( 20 euro voor een jaar)

Zelfs in een filmpje bedoeld voor leden te werven geeft de FNV aan geen kennis te hebben van het transport. ( filmpje 25-11-19 )

 

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/transport-logistiek/2019/11/onderhandelingen-cao-

transport-logistiek-beginnen

Een paar voorbeelden hieronder van onze inzet

 

 

klik hier

voor alles

 

 

EISENPAKKET VAKBONDEN CAO ONDERHANDELINGEN 2020

Ons eisenpakket al op 21 mei aangegeven. Sturing voor de CAO-partijen
21 May, 2019

DE VAKBEWEGINGEN DOEN NIETS VOOR ONZE GROEP (Dit horen we vaak)

De afgelopen 2 jaar hebben we veel ervaringen opgedaan omtrent organisaties.

Toch eens tijd om ook onze mening te geven

13 September, 2019

DEZE BERICHTEN WERKEN IMAGO SCHADE IN DE HAND

Bericht naar heer Bosseveld maar ook naar het media platform Nieuwspaal.
Werkgeversorganisaties hebben ook alle belang bij dit soort berichten.
Reactie is dan ook nodig volgens ons

13 September, 2019

DE OPEN DEUR VAN DE FNV, BETER LAAT DAN NOOIT ZULLEN WE MAAR DENKEN

Komen vakbewegingen als moster na de maaltijd?
Zal het wederom bij mooie woorden blijven?
Wij tonen al meer inzet als de mactige vakbewegingen met ruim 1000 man personeel.

11 September, 2019

VRACHTWAGENCHAUFFEUR EEN ZWAAR BEROEP?

Classificatie voor een zwaar beroep
We moeten ons laten horen

06 September, 2019

BESTE BEROEPSCHAUFFEURS IN HET BEROEPSGOEDERENVERVOER

Zoals u weet moet er op 1 januari 2020 een nieuwe CAO op tafel liggen. Het valt ons op dat er weinig reactie is op de voorstellen die het CNV heeft neergelegd.
21 July, 2019

DE CNV KOMT MET EISEN VOOR DE NIEUWE CAO

Onze algemene indruk is dat men erg laag inzet en dat men niet teveel tijd eraan kwijt wil.
14 July, 2019

WAAR BLIJVEN DE VAKBONDEN DIE AAN DE CAO ONDERHANDELINGEN DEELNEMEN

Deze tacktiek is uiteraard niet in ons voordeel
Een eisenpakket is nodig om tot dialogen te komen

01 May, 2019

HET GAAT GOED MET DE TRANSPORT ! TIJD VOOR DIKKE LOONSVERHOGING

Van de week de firma Vos met het nieuws dat er veel te verdienen valt met de transport. Wij vinden dat er boter bij de vis moet
05 April, 2019

NIET NAKOMEN VAN CAO AFSPRAKEN MAKKELIJK VOOR WERKGEVERS

Hoe vaak horen we niet iemand zeggen...... DAT mag een werkgever niet volgens de CAO
03 April, 2019

AANKOMENDE CAO ONDERHANDELINGEN, WAAROM HOREN WE MAAR NIETS?

8 maanden te gaan, dan zou er een nieuwe CAO op tafel moeten liggen.Angstvallig lijkt het misschien wel, of wil men helemaal nog geen nieuwe CAO?
24 March, 2019

LID WORDEN VAN EEN VAKORGANISATIE

Je hoort vaak zeggen ik ben geen VAKBONDSMAN -
of men dit een waardig excuus vindt om niet een vakbeweging te steunen

18 March, 2019

DE GROOTSTE VAKBOND VAN NEDERLAND ZEGT GEEN GELD TE HEBBEN

Is het toeval dat dit bericht naar de pers lekt?
21 miljoen euro is beschikbaar volgens de FNV dit is een ernorm bedrag volgens ons .. lees meer

09 February, 2019

GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER

GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER
We zien al vaker dat vakbonden van een bepaalde sector meer kunnen bereiken dan de grote vakbonden van ons land.. Lees het hier

04 February, 2019

WIE ZOU HET BIJNA NIET VERGETEN?

Wij zijn het bijna vergeten door zo weinig aandacht door de FNV zelf.
04 October, 2019

SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS?

Natuurlijk gunnen we  de grote vakorganisaties een slechte opkomst niet, maar .....
07 October, 2019

TRANSPORTEURS HEBBEN HET MOEILIJK DOOR LATE CAO

Niet alleen bedrijven maar zeker ook chauffeurs hebben nadeel bij een late CAO
12 October, 2019

HET DOODBLOEDEN VAN ONDERWERPEN ... DAT GEBEURD NIET BIJ ONS

Brieven naar de Tweede Kamer en naar de Europese unie.
We blijven druk zetten op het thema

Read more
Posted on Thursday, September 12, 2019
ONDERWERP STAND AIRCO NA 30 JULI RADIO UITZENDING (HET VERVOLG)

Wij laten het onderwerp niet doodbloeden en een verplichting tot stand airco in vrachtwagenslaapcabines zal er komen als het aan ons ligt.

Read more
Posted on Tuesday, August 27, 2019
https://www.transporteffect.nl/ONDERWERP-STAND-AIRCO-NA-30-JULI-RADIO-UITZENDING.html

Wij laten het onderwerp niet doodbloeden en een verplichting tot stand airco in vrachtwagenslaapcabines zal er komen als het aan ons ligt.

Read more
Posted on Tuesday, August 27, 2019
‘Hete auto? Boven de 27 graden wordt het gevaarlijk’

En hete auto is niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor mensen. Nieuw onderzoek van het gezaghebbende Duitse onderzoeksinstituut Tüv Süd laat zien dat een temperatuur van 27 graden al levensgevaarlijke situaties kan opleveren.

Read more
Posted on Wednesday, August 07, 2019
WELKE BEDRIJVEN ZORGEN GOED VOOR PERSONEEL (STAND AIRCO)

Welke bedrijven zorgen voor het welzijn van personeel en verkeersveiligheid.
Stand Airco ons thema onze missie,Europese wet moet er komen.

Read more
Posted on Monday, August 05, 2019
RADIOPROGRAMMA SPRAAKMAKERS 30 JULI 2019

Onze voorzitter, spreekt over de STAND AIRCO
Een Europese wet moet
Spraakmakers 30 juli 2019

Read more
Posted on Tuesday, July 30, 2019
Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur.

Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur. ,,Dan ben je moe en krijg je steeds meer microdutjes, je hersenen gaan dan een paar milliseconden in de slaapstand. Je ziet en hoort niets en met open ogen rijd je letterlijk het ongeluk tegemoet. Mijn advies: Doe het niet, ‘s nachts rijden is absoluut gevaarlijk. Ik pleit er al tijden voor om met slaapgebrek achter het stuur gaan qua gevaar op een lijn te stellen met het gebruiken van drugs, alcohol en het mobieltje als je gaat rijden.’’

Read more
Posted on Saturday, August 03, 2019
CHAUFFEURS HEBBEN EEN HITTEGOLF VAN RUIM 6 MAANDEN

We zullen doorgaan, wij blijven de kar trekken. lees hier alles tot nu toe

Read more
Posted on Tuesday, July 09, 2019
HET IS WARM EN CHAUFFEURS ONDERVINDEN DIT

We zijn al een tijd bezig met het aankaarten van het probleem. Overheid Vakbewegingen en Organisaties zien niet in hoe groot dit probleem is. EEN STAND AIRCO IS EEN MUST

Read more
Posted on Monday, June 24, 2019
Stand-airco vast op de vrachtwagen en IenW

Zoals u weet zijn we al een hele periode bezig om de stand-airco vast op de vrachtwagen te krijgen.De commissie van IenW heeft ons op de hoogte gesteld.

Read more
Posted on Tuesday, June 04, 2019
NOG EVEN EN DE WARME PERIODE BEGINT WEER VORM AAN TE NEMEN

Men weet blijkbaar niet dat een internationaal chauffeur overal rijdt en lang met warmte te maken heeft.
Wij willen meer als alleen subsidie

Read more
Posted on Thursday, May 02, 2019
VERKEERSVEILIGHEID NIET ALTIJD EEN PRIORITEIT VOOR VEILIG VERKEER NEDERLAND

Wij waren verbaasd over het antwoord van Veilig Verkeer Nederland (VVN).

Read more
Posted on Saturday, March 16, 2019
STAND AIRCO ELK JAAR WEER EEN HOT ITEM

TOT HET WEER KOUDER WORDT
Een internationaal chauffeur komt overal en heeft vaak altijd met hoge temperaturen te maken in de zomerperiode LEES HIER VERDER

Read more
Posted on Monday, February 04, 2019
Antwoord brief Tweede Kamer

Antwoord op de eerdere brief

Read more
Posted on Wednesday, January 30, 2019
HET IS KOUDER EN DISCUSSIE STANDAIRCO GAAT DE DOOFPOT IN

Elk jaar zien het weer, men wacht tot het kouder wordt en de discussie verdwijnt
Nog een paar maanden en de tempraturen beginnen weer op te lopen en nu is de tijd om deze verplichting te verwezenlijken ! LEES MEER

Read more
Posted on Sunday, January 27, 2019
Brief naar de Tweede Kamer Stand Airco vrachtwagen

De eerste brief naar de Tweede Kamer
Stand-airco standaard op de vrachtwagen
Brief gestuurd naar de Tweede Kamer 10 september 2018

Read more
Posted on Wednesday, September 12, 2018
STAND AIRCO ARTIKEL PLUS DETAILS

22 juli 2018 eerste publicatie update (EIGEN ONDERZOEK EN RAPPORT) 30-07-2018.

Read more
Posted on Sunday, July 22, 2018

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun