KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

22 oktober 2019


KIWA, DE JOJO VAN DE MINISTER!

Chauffeurskaarten voor de digitale tachograaf zijn vanaf 1 oktober 2010 verstrekt door Kiwa en dit geeft nog wel wat problemen.

Eerst was het een dossier van minister Eurlings die er waarschijnlijk al hoofdpijn aan heeft overgehouden.

Toen
kwam ex-minister Schultz in beeld, die het dossier 12 jaar ergens in een kast had liggen.
Want het was ons gevoel dat KIWA alles kon doen en maken zoals het hun uitkwam. Prijzen werden jaar op jaar door KIWA opgeschroefd en men maakte gebruik van hun monopoliepositie!

Tot
het moment kwam dat wij aan het licht brachten (in maart 2017) dat de prijzen extreme vormen begonnen aan te nemen en we een petitie hebben opgestart.

https://www.petities.com/verkoopprijs_
chauffeurskaarten_via_monopolist_kiwa_moet_zakken



4829 mensen hebben onze petitie ondertekend en nog is er niets gebeurd.

Ook hebben we mensen erop gewezen wat er aan de hand was en dat de Nederlandse transportsector, waaronder goederenvervoer, personenvervoer en de taxisector, op
onnodige kosten werd gejaagd.

(Zie onze links hieronder.)


Dit speelde zich af toen voormalig minister Schultz aan de touwtjes trok.
Helaas werd snel duidelijk dat de ex-minister het een mooie gelegenheid vond om haar man een mooi cadeau te geven.
De minister sloot hals over kop voor het einde van haar ambtsperiode nog even snel 2 x een 20-jarig contract af met KIWA.
Aandelen vlogen omhoog en haar man haalde miljoenen binnen!


Nu weer het jojo-effect van minister Nieuwenhuizen.

Zo is het volgens ons. Op 17 oktober weer een toezegging dat het goedkoper kan, maar KIWA geeft zich niet gewonnen.

Want KIWA heeft gewoon op 11 september even aangegeven dat de kaarten met 1 euro omhoog gaan!
Problemen zijn er dus wel voor de minister en het einde zal met deze instantie zeker niet naderen.

Ook tussendoor nog even een probleem dat de kaarten niet op tijd geleverd kunnen worden geleverd.
En het plaatje is weer compleet met een chaos die doet denken aan het CBR.

Nu afgelopen donderdag weer een toezegging dat de tachograafkaarten goedkoper worden.
Maar zoals altijd geen duidelijkheid met hoeveel tientallen euro's dit zal zijn; dit geeft al aan dat er geen kracht zit achter deze uitspraak.

Zodra niet in details wordt getreden wijst het er volgens ons op dat ook deze minister het voorbeeld van ex-minister Schultz zal volgen en de zaak zal rekken tot het einde van haar ambtstermijn.

De twee grote vakbewegingen van ons land hoor je niet.

De werkgeversorganisatie TLN geeft alleen maar weer wat er wordt gezegd, zonder een mening kenbaar te maken of zich in te zetten.

Het is een traditie aan het worden. Waar schandalen in het verleden werden aangepakt, laat men het nu maar zoals het is. Dit lijkt nu de gewoonste zaak van de wereld.

We hebben twee zeer grote zaken waarin het volk wordt benadeeld! Het CBR, waarover je tegenwoordig een encyclopedie kunt volschrijven, en de KIWA die carte blanche heeft en alles maar kan maken zonder enige schaamte naar het volk toe.

Het is namelijk nog steeds zo dat de kosten uiteindelijk op het bord van het volk komen!
We wachten maar weer op het woord van de minister of ze eens een gemiddelde gaat nemen van de prijzen over heel Europa in plaats van 2 keer zoveel.

Hieronder volgt onze brief naar de minister en ook eerdere links naar de artikelen.




Eerste artikel KIWA  (Maart 2017 Soap KIWA Volkskrant artikel KIWA Prijzen zullen nooit lager worden

Een greep, meer op wwww.transporteffect.nl

Een greep uit onze laatste artikelen

Alle artikelen STEEDS VAKER MAG EEN CHAUFFEUR NIET MEER BIJ HET LADEN AANWEZIG ZIJN! NIEUWE WAGEN? EERST ALLE HULPMIDDELEN UIT! Boerenprotest onze rol 1 okt SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS? Wie zou het bijna niet vergeten dag vd cao DE OPEN DEUR VAN DE FNV (11 sept 2019) Ons eisenpakket op 21 mei2019 Onze visie over de huidige vakbewegingen Eisen CNV en onze visie CAO

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun