KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

04 Juli 2019

KLAGEN OP SOCIAAL MEDIA !
Is dit niet normaal en nodig ?

Misschien denken mensen wel eens hou toch op met dat geklaag op sociale platforms.
Vaak worden ook punten en kwesties herhaald op sociale media.

De vraag is, zijn er alternatieven en waarom wordt dit gedaan ?

Zoals velen nu weten maken wij ons ook schuldig aan dit fenomeen om sociaal media te gebruiken.
Ook wij denken wel eens waarom wéér dit punt of deze kwestie.

Sociaal media is de afgelopen 10 jaar enorm gegroeid.
Verwonderlijk is dit eigenlijk niet, internet kost weinig en is overal.
Dit is bijvoorbeeld voor de beroepschauffeur een grote uitkomst !
Men kan niet altijd vrij nemen en naar een bijeenkomst gaan om zijn zegje te doen.
Het feit dat men gelijk gedachtes kan delen maakt het zeer interessant en gewild.

De keerzijde is dat in feite iedereen voor journalist kan spelen en alles razendsnel bekend wordt gemaakt onder grote groepen mensen.

Een andere keerzijde is dat de media van 20 jaar geleden niet meer te vergelijken is met de media van nu.
Dit is merkbaar en het is aan de persoon zelf welke bronnen betrouwbaar zijn.
Ook heeft het grote gevolgen voor de machtige media van 20 jaar geleden.
Nieuws was alleen bereikbaar per krant, tv of radio.

Nu is plagiaat en inhoud van anderen bronnen een feit en fenomeen geworden en daardoor is de verspreiding groot maar wordt ook vaak herhaald.
Sociaal media speelt in de verspreiding van nieuws een enorme rol en is wel de motor te noemen van de huidige tijd.
Wij maken met onze eigen artikelen ook gebruik van deze motor.
Met ons platform proberen wij juist keer op keer berichten van de bron zelf te publiceren.
Wij zijn van mening dat die recht hebben op aandacht, tenslotte hebben zij het nieuwsfeit ontdekt en verwoord.
Naar onze volgers toe proberen wij geen herhalingen te publiceren zodat men niet bv. 3 x hetzelfde bericht leest in een andere verwoording.

Verspreiding van artikelen is de enige manier om gehoord te worden in deze maatschappij.
Het is tevens ook de goedkoopste manier en niet per wet verboden.
Een spandoek langs een snelweg kost geld en is vaak verboden.
Berichten in papieren kranten halen maar weinig bereik tegenwoordig.

Negatieve punten en kwesties komen vaak terug en dat is logisch in onze ogen zolang er geen oplossing is of komt.

Bereik en aandacht blijven houden is essentieel naar onze mening !
Iedereen kent het merknaam Coca Cola bevoordeeld.
Dit komt door reclame en herhalingen.

Zo is dit ook met onze artikelen en het moet of mag niet doodbloeden zolang er geen oplossing is.
Positieve artikelen doen wij zeker ook, echter is dat vaak eenmalig en wordt snel vergeten.
Daarbij vindt men het ook niet interessant, aan de cijfers te zien.
Desalniettemin gaan we er wel mee door.

Iedereen weet dat leedvermaak. rampscenario’s en sensatie veel hits oplevert en er wordt ook veel geld mee verdiend.

Op een knipoog na, doen wij afstand van dit media aspect en proberen serieuze nieuwspunten en kwesties aan de kaak te stellen dit in belang van onze beroepsgroep.
Wij willen met de tijd meegaan en daarom online alle service en informatie bieden.

Met vriendelijke groet.


HYPERLINK "http://www.chauffeursbelangen.nl" www.chauffeursbelangen.nl

HYPERLINK "http://www.transporteffect.nl" www.transporteffect.nl

https://www.facebook.com
/Chauffeursnieuws2.0/

https://twitter.com/NieuwsCN