KENNIS IS   MACHT !
WORD LID
redactie@transporteffect.nl
© 2019 transporteffect. All rights reserved.
ING bank:  NL 80 INGB 0007 6904 86  
TAV. Transporteffect
Transporteffect

Spinklosstraat 1
6515GC Nijmegen
Telefoon: +31 (0) 630 397 003
GOOGLE
Magnifying glass with the word new rules on grass background. Selective focus
WORD LID
KENNIS IS   MACHT !
NAAR ONZE ANDERE PAGINA'S CHAUFFEURBELANGEN CHAUFFEURSNIEUWS
© 2019 transporteffect. All rights reserved.
ING bank:  NL 80 INGB 0007 6904 86  
TAV. Transporteffect
Transporteffect

Spinklosstraat 1
6515GC Nijmegen
Telefoon: +31 (0) 630 397 003
E-mail Contact

>BEDRIJVEN EN GEMEENTES HOOFDSCHULDIG AAN DE ZOGENAAMDE VERVUILING BEROEPSCHAUFFEUR

Vorige week kondigde de FNV grootste vakorganisatie van Nederland aan dat er 400 banen van de ongeveer 2000 banen moeten verdwijnen.
Buiten het nieuws dat men moet snijden in het personeelsbestand, viel het ons juist op, het aantal personeelsleden dat de FNV heeft !
1650 personeelsleden in vaste dienst en dan nog eens 350 extern.
Dit zijn aantallen wat bij ons ongeloof en verbazing oproept.
Het is algemeen bekend dat vakbonden de laatste decennia voornamelijk collectief te werk gaan en zelfs niet meer voor de individuele man opkomt.
Producten maakt men niet en ze leveren alleen diensten.
Dan kunnen wij er niet omheen om af te vragen waar de mankracht voor nodig is.
En dit zelfs als er 400 personeelsleden verdwijnen.
Wij begrijpen nu waarom de contributie hoog is voor leden.
Ook kunnen we begrijpen als men een verlies van ruim 300.000 leden heeft, dat dit drukt op de inkomsten.
Echter heeft de vakbeweging nog steeds ruim een miljoen leden en als daar nog zoveel mankracht van betaald moet worden en ook nog hoge salarissen van betaald moet worden dan begrijpen we wel dat er te weinig geld is voor de service die ons wordt beloofd ook al is de contributie hoog.
Dat het werk veel energie en tijd kost zijn wij ons al te goed van bewust.
Wij zijn 24/7 ons aan het inzetten voor uw belangen.
Mensen lachen ons vaak uit of toe dat we aan het begin van het jaar uit eigen zak een pot moeten maken om het jaar financieel door te komen.
Maar wij hebben dan ook geen miljoen leden.
Dat collega’s er nog niet eens 2 tientjes voor over hebben om ons te steunen is wel van deze tijd denken wij, ook al mag dit geen excuus zijn.
Ook zal men denken dat we ons toch wel inzetten is ons vermoeden.
Wij antwoorden toch wel en helpen de mensen of men nu lid is of niet.
Onze droom is natuurlijk dat we meer kunnen betekenen voor de sector, echter is dat aan het aantal leden die we moeten hebben.
We zijn zoals bekend een Non-Profit organisatie, dat alles komt terug naar de leden in de acties die ondernomen worden.
Wij hebben een team kleiner dan 10 mensen en als we dus naar de FNV kijken zijn er veel meer mensen nodig, ook al hebben wij maar 1 sector die we vertegenwoordigen.
Wij weten met ons team aan werk /vakmensen dat we zeker voor uw belangen opkomen, zoals we nu al doen en zullen meer kunnen doen met de leden in de toekomst.
Het is natuurlijk wel zo dat we dit natuurlijk ook niet vol kunnen houden op eigen financiële kracht.
Mocht de gunfactor een rol spelen of vertrouwen, dan raden wij zeker aan om toch bij een andere partij aan te sluiten, en dan in de hoop dat men zich gaat inzetten voor uw eigen toekomst.
Voor niets gaat de zon op !  (Een zeer bekende uitdrukking.)
En dat is ook hier het geval, er zal ook enige steun van uzelf moeten afkomen om de kar te trekken.
(Of dit dus bij ons is of bij een andere organisatie)

Met vriendelijke groet,
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN REGISTREREN

Media smullen er van om verhalen van vrachtwagen chauffeurs die poepen en plassen !
Geen mens ziet blijkbaar in dat gemeentes hierop aansturen en door bijvoorbeeld bezuinigingen prullenbakken niet geleegd worden of weg gehaald worden !
Het scoort blijkbaar cijfers om de dit breed uit te meten onder de bevolking dat vrachtwagenchauffeurs maar “vies” volk zijn !
Gemeentes moeten nu eenmaal een reden hebben om parkeer verbod zones voor vrachtwagens te bewerkstelligen !
Dit is een ideale methode voor gemeentes en media valt er met open ogen in.
Daadwerkelijk zijn gemeentes aan het discrimineren in onze ogen en willen de lusten hebben maar zorgen dat de lasten zichtbaar worden in heel Nederland door toedoen van de gemeentes zelf !
Behoefte doen is voor elke levensvorm een natuurlijk proces en als gemeentes alle gelegenheden weghaalt om behoefte te doen wanneer nodig is natuurlijk de vraag of men de vinger kan wijzen naar de genen die hoge nood heeft.

Vele zullen wellicht denken dat het een goede zaak is dat men geen boete achteraf kan krijgen.
Wij willen benadrukken dat dit punt essentieel is voor de waarde van het toekomstige mobiliteitspakket van de westerse landen.
Het doel is juist van het nieuwe mobiliteitspakket om natuurlijke concurrentie weer leven in te blazen.
Zoals nu wel bekend hebben wij de weg naar een goed mobiliteitspakket gevolgd en onze visies kenbaar gemaakt en mee gelobbyd
Wij zijn niet blij met het punt dat er alleen op heterdaad druk kan worden gezet op het weekendkamperen doordat er weinig pakkans is.
Vooral de lidstaten uit lage lonen landen maken gebruik van het cabinekamperen en ook zijn de normen en waarden vaak niet om over naar huis te schrijven.
Het is een feit dat het werkterrein van deze lidstaten bij de hogere lonen landen liggen en dit drukt de prijzen op de transportmarkt.
Als de prijzen op de transportmarkt niet meegaan met de economie dan is er geen ruimte voor onder andere investeringen en verhoging beloningen voor het geleverde werk. (salarisverhogingen)
Wij zullen wederom onze bronnen benaderen om dit punt aan te pakken.

Betaald parkeren en hermetisch afgesloten.

Wij willen wel benadrukken dat we tegen het betaald parkeren zijn voor vrachtwagens in het goederen vervoer.
Wij vinden nog steeds dat de parkeerplaatsen die nu worden aangelegd mens onwaardig zijn en meer slecht doet dan goed.
Uiteraard de miljoenen burgers die geen gebruik van betaalde parkeerplaatsen hoeven te maken zullen niet realiseren hoe de beroepschauffeur weg wordt gestopt van de maatschappij en daarvoor nog moet dik betalen ook.
Geen burger zal een huis kopen waar constant wagens aan en afrijden en waar koelmotoren lopen te brommen.
Ook zal men het niet fijn vinden als men een taxi moet nemen om bij de bewoonde wereld terecht te komen waar men boodschappen en ect. kan doen.
Dit wordt wel het geval voor de beroepschauffeur doordat men hard op weg is om buiten de betaalde parkeerplaatsen verbodzones in te stellen.
Wij vinden dat er geen verplichting mag komen en wij vinden dat te allen tijde geen geld in rekening mag worden gebracht voor parkeren van goederenvervoer die de economie draaiende houdt en essentieel is voor het bestaan van de maatschappij.

Met vriendelijke groet,

Wij begrijpen nu waarom de contributie hoog is voor leden.
Ook kunnen we begrijpen als men een verlies van ruim 300.000 leden heeft, dat dit drukt op de inkomsten.
Echter heeft de vakbeweging nog steeds ruim een miljoen leden en als daar nog zoveel mankracht van betaald moet worden en ook nog hoge salarissen van betaald moet worden dan begrijpen we wel dat er te weinig geld is voor de service die ons wordt beloofd ook al is de contributie hoog.
Dat het werk veel energie en tijd kost zijn wij ons al te goed van bewust.
Wij zijn 24/7 ons aan het inzetten voor uw belangen.
Mensen lachen ons vaak uit of toe dat we aan het begin van het jaar uit eigen zak een pot moeten maken om het jaar financieel door te komen.
Maar wij hebben dan ook geen miljoen leden.
Dat collega’s er nog niet eens 2 tientjes voor over hebben om ons te steunen is wel van deze tijd denken wij, ook al mag dit geen excuus zijn.
Ook zal men denken dat we ons toch wel inzetten is ons vermoeden.
Wij antwoorden toch wel en helpen de mensen of men nu lid is of niet.
Onze droom is natuurlijk dat we meer kunnen betekenen voor de sector, echter is dat aan het aantal leden die we moeten hebben.
We zijn zoals bekend een Non-Profit organisatie, dat alles komt terug naar de leden in de acties die ondernomen worden.
Wij hebben een team kleiner dan 10 mensen en als we dus naar de FNV kijken zijn er veel meer mensen nodig, ook al hebben wij maar 1 sector die we vertegenwoordigen.
Wij weten met ons team aan werk /vakmensen dat we zeker voor uw belangen opkomen, zoals we nu al doen en zullen meer kunnen doen met de leden in de toekomst.
Het is natuurlijk wel zo dat we dit natuurlijk ook niet vol kunnen houden op eigen financiële kracht.
Mocht de gunfactor een rol spelen of vertrouwen, dan raden wij zeker aan om toch bij een andere partij aan te sluiten, en dan in de hoop dat men zich gaat inzetten voor uw eigen toekomst.
Voor niets gaat de zon op ! (Een zeer bekende uitdrukking.)
En dat is ook hier het geval, er zal ook enige steun van uzelf moeten afkomen om de kar te trekken.
(Of dit dus bij ons is, of bij een andere organisatie)

Met vriendelijke groet,


De International Road Transport Union (IRU) oorspronkelijk opgericht door de landen
België, Denemarken, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Huidig actief wereldwijd in 73 landen in 5 continenten en wij vinden dat hun doel verlegd is naar het algemene transport over de hele wereld.
Deze organisatie beweert een brief te ontvangen te hebben volgens de berichten in de media.
Wij willen dit graag zwart op wit krijgen in plaats van de media te volgen zonder de brief in handen te hebben.
Na verschillende pogingen zijn we niet in bezit gekomen van de brief die de IRU ontvangen zou moeten hebben.
Al is het wel duidelijk dat op dit moment het mobiliteitspakket niet expliciet vernoemt naar dit punt wat natuurlijk aangepast kan worden zodra het definitief is.

Vele zullen wellicht denken dat het een goede zaak is dat men geen boete achteraf kan krijgen.

Wij willen benadrukken dat dit punt essentieel is voor de waarde van het toekomstige mobiliteitspakket van de westerse landen.
Het doel is juist van het nieuwe mobiliteitspakket om natuurlijke concurrentie weer leven in te blazen.
Zoals nu wel bekend hebben wij de weg naar een goed mobiliteitspakket gevolgd en onze visies kenbaar gemaakt en mee gelobbyd
Wij zijn niet blij met het punt dat er alleen op heterdaad druk kan worden gezet op het weekendkamperen doordat er weinig pakkans is.
Vooral de lidstaten uit lage lonen landen maken gebruik van het cabinekamperen en ook zijn de normen en waarden vaak niet om over naar huis te schrijven.
Het is een feit dat het werkterrein van deze lidstaten bij de hogere lonen landen liggen en dit drukt de prijzen op de transportmarkt.
Als de prijzen op de transportmarkt niet meegaan met de economie dan is er geen ruimte voor onder andere investeringen en verhoging beloningen voor het geleverde werk. (salarisverhogingen)
Wij zullen wederom onze bronnen benaderen om dit punt aan te pakken.

Betaald parkeren en hermetisch afgesloten.

Wij willen wel benadrukken dat we tegen het betaald parkeren zijn voor vrachtwagens in het goederen vervoer.
Wij vinden nog steeds dat de parkeerplaatsen die nu worden aangelegd mens onwaardig zijn en meer slecht doet dan goed.
Uiteraard de miljoenen burgers die geen gebruik van betaalde parkeerplaatsen hoeven te maken zullen niet realiseren hoe de beroepschauffeur weg wordt gestopt van de maatschappij en daarvoor nog moet dik betalen ook.
Geen burger zal een huis kopen waar constant wagens aan en afrijden en waar koelmotoren lopen te brommen.
Ook zal men het niet fijn vinden als men een taxi moet nemen om bij de bewoonde wereld terecht te komen waar men boodschappen en ect. kan doen.
Dit wordt wel het geval voor de beroepschauffeur doordat men hard op weg is om buiten de betaalde parkeerplaatsen verbodzones in te stellen.
Wij vinden dat er geen verplichting mag komen en wij vinden dat te allen tijde geen geld in rekening mag worden gebracht voor parkeren van goederenvervoer die de economie draaiende houdt en essentieel is voor het bestaan van de maatschappij.

Met vriendelijke groet,