KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share
14 november 2019

DRUGS/MIGRANTEN IN DE WAGEN; DE CHAUFFEUR WORDT METEEN OPGESLOTEN.

Het verbaast ons dat een chauffeur meteen het stempel 'schuldig' krijgt opgedrukt als in een oplegger migranten of drugs worden gevonden.

Je sleutels worden je afgenomen en je mag je onschuld bewijzen vanuit het gevang.
Je naam wordt op de sociale media door het slijk gehaald en je werkgever heeft een serieus probleem.

Natuurlijk moet men wel worden verhoord, maar als men meteen wordt opgesloten vinden we dat er een indicatie moet zijn dat men moedwillig bezig was.

We praten hier over een week tot een maand opsluiting, terwijl niets is bewezen.

Waar blijft het principe 'onschuldig tot schuld is bewezen'?

Het zal je maar overkomen dat je niets weet van een valse lading, en dat je met 1 telefoontje moet melden dat je in het gevang zit en een advocaat en kleren nodig hebt.

Op 5 november j.l. hebben wij de Europarlementariërs ook hierop gewezen.

Bij de scheepvaart gaat een kapitein ook niet gelijk de gevangenis in.
Het zelfde geldt voor de luchtvaart.
Nee, die vaart of vliegt gewoon verder totdat zijn eventuele schuld wordt bewezen.
Hieronder geven we een paar artikelen weer waaruit blijkt dat hier wel menselijk handelen toegepast wordt.

Het is natuurlijk erg makkelijk om één enkele chauffeur op te pakken en daar een label aan te hangen.
De media smullen er ook van, en het verhaal wordt gebracht als een spannend boek.
Als later iemand onschuldig blijkt is het voor de media vaak niet meer interessant en zal het sober worden gemeld, als het überhaupt al wordt gemeld.

Een voorbeeld is de chauffeur uit IJmuiden in wiens lading 15 illegalen werden gevonden.
Heeft 5 nachten en 6 dagen in het gevang moeten doorbrengen. Uiteindelijk is vastgesteld dat deze chauffeur geen verdachte is.

Dit is alleen vermeld in een lokaal blad, terwijl het ten tijde van zijn aanhouding in alle nieuwsbladen groot was weergegeven.

Het was een geluk dat dit op Nederlands grondgebied was; in Engeland wordt al snel een maand voorarrest opgelegd.

Er zijn veel van deze voorbeelden waarin chauffeurs met de aanklacht achteraf niets te maken blijken te hebben.

De schade is enorm. Trauma's, inkomstenderving en onbeïnvloedbare kosten zijn voor zo'n chauffeur ontstaan, terwijl hem geen enkele blaam treft.
Het kan niet zo zijn dat uiteindelijk de chauffeur met een "sorry" de deur wordt gewezen.

Regels en wetten moeten gelijk zijn met die van scheepvaart en luchtvaart.

Daarbij nog de kanttekening dat het bij de post wel is geregeld. Daar verdwijnt de bezorger ook niet in het gevang als hij een pakketje met smokkelwaar aflevert.

Onschuldig tot schuld is bewezen is onze stelling, en daarom hebben we dit aangekaart bij de Europese unie.

Zie ons artikel:

Steeds vaker mag men niet meer bij lading zijn.

Met vriendelijke groet,
Niet bij laden aanwezig zijn (link)

 

Chauffeur aangehouden en gelijk een maand voorarrest in afwachting onderzoek.

Deze chauffeur wel een week vast gezeten met alle gevolgen.

 

Kapitein vaart door en beland niet in de gevangenis op afwachting onderzoek

Ook hier geen aanhoudingen maar een vrachtwagenchauffeur is al schuldig bij voorbaat.

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun