KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

25 oktober 2019


MIGRANTENKWESTIE BARST WEER LOS!

Waar was de aandacht ervoor al die jaren?

Vanaf het moment dat het van de grond kwam hebben wij het thema niet laten gaan.
Veelal werden onze artikelen weggewimpeld en men wilde er geen aandacht aan geven.
Naar onze mening is dit omdat men vooral niet de verantwoordelijkheid wil hebben en deze liever wil overdragen.

Al met al is onze mening dat het een probleem is voor het Europees Parlement.
5 november 2019 zullen we dit ook kenbaar maken bij de nieuwe europarlementariërs.
Deze problematiek is immers tot stand gekomen door de eenheid van Europa.
Het is natuurlijk makkelijk de vinger te wijzen naar transport, ferry-organisaties en de Eurotrein.
Keer op keer wordt er ook gerekt tot het einde van een ambtstermijn.

In 2017 hebben we hier een petitie over aangeboden bij de Nederlandse Europarlementariërs; deze was ruim 6000 keer ondertekend. (verslag hieronder)
In 2018 hebben we alle berichtgevingen van verschillende media verzameld en aangeboden.
Men blijft het probleem echter negeren en niemand van het Europees Parlement durft zich erin vast te bijten.

Men schuift het vooral af op de landelijke politiek, terwijl het een internationaal probleem is.

Helaas is dit een traditie van jaren en jaren, en men hecht geen waarde aan oplossingen die worden geboden.
Er zal koste wat het kost aan verdiend moeten worden!

Migranten leveren veel op:

Boetes die aan bedrijven en chauffeurs bij het inklimmen door ongewenste personen worden opgelegd zijn al snel rond de 3.500 euro per gevonden persoon!

Bedrijven ondervinden daarbovenop nog eens schade, tijdverlies en een hoop problemen.

Chauffeurs hebben nog meer problemen; die worden in eerste instantie gezien als mensensmokkelaars en hebben heel wat uit te leggen.
Ook is er natuurlijk psychische schade, ongenoegen, en het gevaar van juridische kosten.
Kranten pakken de gelegenheid van de 39 lichamen die zijn gevonden nog maar eens aan om alle bekende punten weer op te noemen.
De laatste jaren zijn al veel berichten naar buiten gekomen over het gevaar voor de veiligheid van een chauffeur, en toch staat de Europese Unie er niet voor de Europese staatsburgers.

Dat mensen zelf gevaar lopen door te proberen naar een ander land te komen is ook bekend.
Men kan boeken schrijven over overtochten met bootjes, maar over land gaat het ook vaak mis.

In de zomer van 2015 werd op de vluchtstrook van een snelweg in Oostenrijk een koeltruck gevonden met 71 overleden migranten uit onder meer Syrië en Afghanistan.

Mei 2019

De Servische politie haalde vier migranten uit een tankwagen vlakbij de Hongaarse grens.
De chauffeur had ze aangetroffen toen hij het luik van de tank opendeed. Twee mannen waren al gestikt, twee andere waren bewusteloos. De twee overlevenden waren onder meer oververhit.

Dover, juni 2000

Douanebeambten troffen in een vrachtwagen in Dover 58 overleden Chinese migranten aan. Ze waren gestikt in de koelwagen. 
De chauffeur heeft 14 jaar gekregen voor doodslag en mensensmokkel.

En nu dan weer 39 lichamen gevonden in een koelcontainer.

Maar ook aanrijdingen en erbarmelijke omstandigheden hebben natuurlijk genoeg levens gekost.

Waarom de Europese Unie niet echt ingrijpt zal volgens ons met geld te maken hebben!

Er wordt dik aan verdiend!

Te denken aan bijvoorbeeld werkgelegenheid.

Vele instanties en werkhebbenden verdienen hun geld ermee.
Wat ook weer inkomstenbelasting opbrengt.

Maar ook de politiek heeft genoeg redenen om het volk te laten betalen voor deze problematiek.
Hoe vaak horen we niet hoeveel miljard er naar asielzoekers moet?
Dit is niet alleen in Nederland, maar in elke lidstaat die er mee te maken heeft.
Ook boetes en verplichtingen die bedrijven worden opgelegd brengen geld in het laatje.

Zo heeft de Eurotunnel al miljarden moeten investeren in het voorkomen.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld, maar brengt wel werkgelegenheid en levert de EU inkomsten op.

Om de tekst niet te lang te maken, komt het erop neer dat degenen die aan de touwtjes trekken geen enkele inzet willen tonen het tegen te gaan. Anders was het zeker al gebeurd in de laatste 25 jaar Europese Unie.

Zie onze eerdere artikelen hier onder.



Verslag EU petitie 2017
Calais 4.0 1999-2017
Chauffeurs eisen veligheid
DOSSIER CALAIS, TRANEN SPRINGEN JE IN DE OGEN
MAART 2019 PROBLEEM MIGRANTEN BLIJFT AANHOUDEN BELGIË WIL STRAF VOOR INKLIMMEN VERHOGEN TOT EEN JAAR CEL

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun