KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

Bronnen jaarverslagen CBR


20 augustus 2019

OMZET CBR BOVEN DE 154 MILJOEN ! RUIM 115 MILJOEN NAAR HET PERSONEEL !


De CHAOS bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) blijft een feit !
Mensen wachten nog steeds onnodig meerdere maanden op groen licht van het CBR voordat men het rijbewijs kan ophalen.

In januari 2018 begonnen wij de chaos bij het CBR onder woorden te brengen en dit werd gevolgd met een opeenstapeling van artikelen zowel bij ons als bij andere bronnen.
Wij hebben er zelfs een Thema van gemaakt met de vele berichtgevingen. (www.transporteffect.nl)
Het resultaat op de dag van vandaag is dat men overal mee wegkomt en niemand verantwoording neemt voor het mismanagement dat ernstige schade met zich meebrengt voor het volk en de maatschappij.

Nu wil de Tweede Kamer een maandelijkse update hebben !
Waarom zou je kunnen afvragen want alles is toch wel duidelijk.
Het volk is keer op keer gedupeerd en dit is al ruim 10 jaar aan de hand. Drie ministers maar liefst kunnen of konden niet de oplossing geven.
Dat er steeds problemen zijn bij het CBR gaat ver terug tot in het jaar 2009,  toen is CBR ook onder curatele gezet en de directeur CBR is opgestapt.
Dit was onder eindverantwoordelijke ex-minister Camiel Eurlings.
Als je in de digitale wereld kijkt is er elk jaar wel een bericht te vinden van problemen bij CBR.
We zijn maar niet verder teruggegaan dan een periode van 10 jaar.

Onder ex-minister Schultz is het CBR ook niet in goed daglicht gekomen en de problemen begonnen zich meer en meer op te stapelen rond deze organisatie !
Het Parool schreef in 2009 al over de problemen bij het CBR en elk jaar zijn er wel berichten wat er allemaal fout gaat. Dit is wat alleen nog maar naar buiten komt.

Nu minister Cora van Nieuwenhuizen het stokje heeft overgenomen blijven de tranen nog steeds in de ogen schieten mede omdat het volk al zoveel jaren de dupe is van het mismanagement.
Men kan ook niet zeggen we kopen of halen het rijbewijs wel ergens anders.

Ook is “mobiel zijn” een eerste levensbehoefte in onze ogen en dat mag niet ontnomen worden.
Schandalig, ongelofelijk, machtsmisbruik, monopolypositie, zelfverrijking zijn allemaal woorden die door het hoofdschieten bij ons.

De omzet van het CBR is enorm te noemen en zo was dit in 2013 116,5 miljoen euro en 2016 al 142,6 miljoen euro en de opbrengsten in 2018 stegen met zo’n 4,5 procent naar 154,9 miljoen euro !
Aan personeelskosten heeft men in 2018 maar liefst 115,2 miljoen euro neergelegd !
En nog kan men niet het schip besturen !

Dit enorme bedrag roept  toch minstens de vraag op  hoeveel men daar verdient en waarom wordt er betaald voor incapabele bestuurders zoals blijkt uit de chaos !

In 2018 ging er maar liefst 26,5 miljoen naar personeelskosten anders dan loon, salaris, sociale voorzieningen of pensioenen.
Het staat onder het kopje overige personeelskosten.

Opbrengsten

Verklaringen medische rijgeschiktheid zijn een grote opbrengst voor het CBR zoals blijkt uit de cijfers.
Dit is de laatste 3 jaar rond de 20 miljoen euro per jaar aan opbrengsten.
De hoogste opbrengsten voor het CBR zijn nog altijd de praktijkexamens, die zijn goed voor rond de 80 miljoen per jaar en theorie-examens 30 miljoen.

De Raad van Toezicht
Het zijn allemaal mensen die gestudeerd hebben wordt gezegd, maar waar is dan de toezicht ?
Er is maar toezicht nodig op 4 divisies: Theorie, Rijvaardigheid, Rijgeschiktheid en het CCV. 
Dat de toezicht tekort schiet kan men wel concluderen of in ieder geval is men niet capabel genoeg om problemen in te zien en te voorkomen.

Leningen
Het CBR leent nog altijd van het rijk en dat is toch een bedrag van ruim 10 miljoen.
Waarom dit ook moet is ons een raadsel.
De Tweede Kamer is natuurlijk wel blij met het CBR en zorgt voor miljoenen inkomsten blijkt uit de jaarrapporten.
Als wij de gegevens zien uit 2018 en ook de jaren ervoor krijgen wij toch een nare smaak in onze mond.

We beginnen ook te begrijpen waarom de hand boven het hoofd wordt gehouden bij het CBR door de Tweede Kamer.

Mensen die in Nederland een rijbewijs willen hebben krijgen niet alleen met de chaos van een organisatie te maken maar betalen ze daar ook nog eens dik voor!

Een oplossing zou kunnen zijn dat het per provincie geregeld wordt, dan is de controle en inzicht makkelijker ook voor ons als burger. We praten hier over meer dan 10 jaar problemen !

Triest is het wel want in veel grotere landen met veel meer bestuurders op de weg is het allemaal wel te regelen.

Nederland laat hier toch zien dat de macht van het geld boven het belang staat van de burgers.

Met vriendelijke groet,
LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )
Actie is ten einde

Wij zijn al een jaar aan het strijden tegen deze praktijken van het CBR

 

Wij blijven aandacht vragen en willen dat er een vervanging en een andere bedrijfsstructuur komt.

 

Vakbewegingen zijn stil !

 

Wij niet !

 

Volg de ontwikkelingen op:

 

www.transporteffect.nl

 

Onder Thema's

 

Dit jaar al ruim 40 mensen individueel kunnen helpen