KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

30 november 2019

ORGANISATIES, RIJKSINSTELLINGEN, VAKBLADEN, VAKBONDEN, ALLEMAAL ANGSTIG VOOR UITSPRAKEN

Eerder werd je netjes te woord gestaan en kreeg je altijd een antwoord op een vraag of opmerking.

Natuurlijk is dit niet meer dan normaal; respect voor elkaar moet er ook zijn.
We leven 3 à 4 generaties met elkaar, en wat is er beter dan normen en waarden in ere te houden.

Met de komst van de huidige technieken als whatsapp, facebook en het internet in zijn algemeen zie je duidelijk dat de afstand tussen mensen onderling groter wordt.
Er is gewoon veel minder persoonlijk contact, en dat werkt mischien ook wel in de hand dat er afstand ontstaat en men meer anoniem wil zijn.

Anoniem blijven en toch een mening geven zonder daarover ook verantwoording te hoeven afleggen, is mogelijk - en makkelijk - geworden.

Maar dat organisaties steeds vaker verkiezen deze meningen te negeren is toch zeer opmerkelijk.
Organisaties en politiek heten zich te profileren met hun verantwoordelijkheid naar buiten toe.
Maar wat gebeurt er? Als men iets van jou nodig heeft loopt men de deur plat, maar zodra je naar hun verantwoordelijkheden vraagt geven ze niet thuis.
Zelfs als iemand alleen maar vraagt om informatie, is men angstig dat men wordt gehouden aan wat men heeft uitgesproken.

Voorbeelden hebben we genoeg.

Het Vakblad TTM hebben wij jarenlang een gedegen platform gegeven door hun links te delen.
Nu wij zelf artikelen schrijven en onderzoeken doen worden we nooit genoemd bij TTM, maar geven ze FNV en CNV wel een platform.
Uiteraard hebben wij vriendelijk gevraagd wat daarvan de reden was, met als oogmerk dat we er wat van kunnen leren en misschien aanpassingen doen, zodat ze ook onze input kunnen gebruiken.

Maar onze herhaaldelijke verzoeken om antwoord worden genegeerd; men neemt niet eens de moeite om te reageren.
TTM haalt veel berichten van andere bronnen, dus we kunnen ook het orgineel publiceren. Dat blijven we dan ook maar doen; gedeelde info is nog altijd beter dan helemaal geen.
Deze instelling is, met het oog op samenwerking in de sector, wel jammer.
Zo zijn er meer vakbladen.


Ook de FNV wil graag informatie hebben. In hun eigen promotiefilmpje geven ze letterlijk aan dat ze weinig tot geen kennis hebben, maar bij gegeven info kan een bedankje of een mailtje terug er nooit af.
Zelfs op directe vragen omtrent hun onderwerpen verkiest men niet te reageren.
Men schroomt evenwel niet openbare informatie die wij hebben vergaard onder eigen titel te gebruiken, zoals bijvoorbeeld ook de politiek doet.

De vraag is hoe een eventuele samenwerking dan ooit tot stand kan komen.

Ook bij rijksinstellingen is negeren een feit.
De belastingdienst negeert moeilijke vragen, en ook KIWA en CBR kennen deze traditie al.
Hier moeten we bijna altijd een WOB-verzoek doen voordat men antwoorden krijgt.

Vooral in de politiek zie je dat men lange tijd wacht met openen en lezen van mail.
Wij hebben meegemaakt dat het zelfs wel 6 weken kan duren.
Meestal krijgt men wel antwoord, alleen erg laat.
De opzet, en daarmee het probleem, is dat men liever heeft dat je belt, omdat dan niets aan uitspraken vastligt.

Voor ons als organisatie is het erg veel werk om de stem en de belangen van de beroepsgroep over te brengen.
Ons platform moet veel groter worden om de druk te blijven verhogen.
Ook kost het natuurlijk veel energie,  en extra mankracht is essentieel om muren te kunnen doorbreken.
Kapitaalkrachtig genoeg worden teneinde middelen te krijgen ons te bewapenen tegen tegenwerking en belemmering van de stem van het volk, is noodzaak.

De onderwerpen die aandacht nodig hebben zijn inmiddels zo talrijk dat onze inzet praktisch een voltijdsbaan is geworden.
Ook zullen wij meer bezoeken moeten afleggen om deze tradities van tegenwerken en negeren te doorbreken.

Dit kunnen we niet alleen. Als men wil dat er wat wordt bereikt, zou men kunnen overwegen een lidmaatschap bij ons te nemen.
Wij vragen geen 150+ euro per jaar, en dan ook nog eens niets betekenen voor de sector.

Nee, wij vragen slechts 20 euro per jaar als steun, zodat wij kunnen blijven bestaan en ons niet laten tegenhouden.
Zie Transporteffect.nl voor onze inzet in de afgelopen relatief korte tijd.
Uiteindelijk is het aan uzelf wat de toekomst wordt.



Met vriendelijke groet,
Word lid bij ons en steun ons ( 20 euro voor een jaar)

VOORSTELLEN-VAN-TLN-NIEUWE-CAO-2020

Voorstellen TLN CAO beroepsgoederenvervoer 2020
Op 17 december zal de eerste inhoudelijke onderhandelingsronde gaan plaatsvinden.
Jammer dat we nog niet genoeg kracht hebben qua leden.

27 November, 2019

HEKSENJACHT OP CHAUFFEURS EN TRANSPORT IS NOG ZACHT UITGEDRUKT

Wie doet er wat aan?
Waarom zeggen we dit?

28 November, 2019

ARBEIDSKOSTEN GROOTSTE KOSTENPOST VOOR BEDRIJVEN

Ook tijdens CAO onderhandelingen wordt het excuus gebruikt.
Wij denken dat de minister bui al ziet hangen, want dit onderwerp wordt aardig ingehaald door allerlei ingevoerde regels en wetten.

28 November, 2019

WORDT ONZE INZET DOOR HET CNV GEBRUIKT IN HET CAO-OVERLEG VOOR DE TRANSPORTSECTOR?

Op 26 november starten dan eindelijk de onderhandelingen over de cao beroepsgoederenvervoer.
Het CNV gaat inzetten op een verplichte stand-airco op de vrachtwagen.

21 November, 2019

EISENPAKKET VAKBONDEN CAO ONDERHANDELINGEN 2020

Ons eisenpakket al op 21 mei aangegeven. Sturing voor de CAO-partijen
21 May, 2019

DE VAKBEWEGINGEN DOEN NIETS VOOR ONZE GROEP (Dit horen we vaak)

De afgelopen 2 jaar hebben we veel ervaringen opgedaan omtrent organisaties.

Toch eens tijd om ook onze mening te geven

13 September, 2019

DEZE BERICHTEN WERKEN IMAGO SCHADE IN DE HAND

Bericht naar heer Bosseveld maar ook naar het media platform Nieuwspaal.
Werkgeversorganisaties hebben ook alle belang bij dit soort berichten.
Reactie is dan ook nodig volgens ons

13 September, 2019

DE OPEN DEUR VAN DE FNV, BETER LAAT DAN NOOIT ZULLEN WE MAAR DENKEN

Komen vakbewegingen als moster na de maaltijd?
Zal het wederom bij mooie woorden blijven?
Wij tonen al meer inzet als de mactige vakbewegingen met ruim 1000 man personeel.

11 September, 2019

VRACHTWAGENCHAUFFEUR EEN ZWAAR BEROEP?

Classificatie voor een zwaar beroep
We moeten ons laten horen

06 September, 2019

BESTE BEROEPSCHAUFFEURS IN HET BEROEPSGOEDERENVERVOER

Zoals u weet moet er op 1 januari 2020 een nieuwe CAO op tafel liggen. Het valt ons op dat er weinig reactie is op de voorstellen die het CNV heeft neergelegd.
21 July, 2019

DE CNV KOMT MET EISEN VOOR DE NIEUWE CAO

Onze algemene indruk is dat men erg laag inzet en dat men niet teveel tijd eraan kwijt wil.
14 July, 2019

WAAR BLIJVEN DE VAKBONDEN DIE AAN DE CAO ONDERHANDELINGEN DEELNEMEN

Deze tacktiek is uiteraard niet in ons voordeel
Een eisenpakket is nodig om tot dialogen te komen

01 May, 2019

HET GAAT GOED MET DE TRANSPORT ! TIJD VOOR DIKKE LOONSVERHOGING

Van de week de firma Vos met het nieuws dat er veel te verdienen valt met de transport. Wij vinden dat er boter bij de vis moet
05 April, 2019

NIET NAKOMEN VAN CAO AFSPRAKEN MAKKELIJK VOOR WERKGEVERS

Hoe vaak horen we niet iemand zeggen...... DAT mag een werkgever niet volgens de CAO
03 April, 2019

AANKOMENDE CAO ONDERHANDELINGEN, WAAROM HOREN WE MAAR NIETS?

8 maanden te gaan, dan zou er een nieuwe CAO op tafel moeten liggen.Angstvallig lijkt het misschien wel, of wil men helemaal nog geen nieuwe CAO?
24 March, 2019

LID WORDEN VAN EEN VAKORGANISATIE

Je hoort vaak zeggen ik ben geen VAKBONDSMAN -
of men dit een waardig excuus vindt om niet een vakbeweging te steunen

18 March, 2019

DE GROOTSTE VAKBOND VAN NEDERLAND ZEGT GEEN GELD TE HEBBEN

Is het toeval dat dit bericht naar de pers lekt?
21 miljoen euro is beschikbaar volgens de FNV dit is een ernorm bedrag volgens ons .. lees meer

09 February, 2019

GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER

GESPECIALISEERDE VAKBONDEN BEREIKEN MEER
We zien al vaker dat vakbonden van een bepaalde sector meer kunnen bereiken dan de grote vakbonden van ons land.. Lees het hier

04 February, 2019

WIE ZOU HET BIJNA NIET VERGETEN?

Wij zijn het bijna vergeten door zo weinig aandacht door de FNV zelf.
04 October, 2019

SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS?

Natuurlijk gunnen we  de grote vakorganisaties een slechte opkomst niet, maar .....
07 October, 2019

TRANSPORTEURS HEBBEN HET MOEILIJK DOOR LATE CAO

Niet alleen bedrijven maar zeker ook chauffeurs hebben nadeel bij een late CAO
12 October, 2019

LEES OOK

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun