KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

25 november 2019


PRIJSKAARTJE FILES EEN RECORD, LOGISCH TOCH?


Afgelopen week trok Transport en Logistiek Nederland (TLN) het podium naar zich toe.

Panteia heeft berekend dat in 2018 het bedrijfsleven 1,4 miljard euro schade had door files.

Een recordhoogte noemt men het meerdere malen.

Dit is op zich natuurlijk niet zo gek.
Het leven wordt alleen maar duurder en dit heeft invloed op de rekenformule.

Evofenedex, die qua ledenaantal veel groter is dan TLN, hoorden we jammer genoeg niet.
Dit vinden we erg jammer, omdat daar in onze ogen meer kennis aanwezig is dan bij TLN.

TLN en Evofenedex hebben samen Panteia opdracht gegeven tot dit onderzoek.
Het verbaast ons dat alleen TLN het podium betreedt.

Vooral TLN maakt zich druk over het ontstaan van de files en wil vooral het deltaplan mobiliteit leven in blazen.
U weet het mischien nog wel: het deltaplan mobiliteit is gemaakt door veel organisaties en die halen allemaal hun belang over de rug van de bevolking.
Zie ons eerder artikel
https://www.transporteffect.nl/
DELTA-PLAN-EEN-SCIENCE-FICTION-FILM.html


Wij vermoeden dat het te rustig was rond dit dure plan, en wat is beter om de boel op te schudden dan maar weer eens te roepen dat files zoveel geld kosten?

5 procent van de files wordt veroorzaakt door het vrachtverkeer, maar we hadden ook graag de stem van de ANWB gehoord.
Dit omdat dus 95% het overig verkeer betreft.
We vonden het ook vreemd dat alleen TLN een podium had en niet meer partijen.

Dat files het bedrijfsleven geld kosten is niet meer dan logisch.
Dat files nooit meer gaan voorkomen is een utopie, oftewel een sprookje.

Meer asfalt is een oplossing voor de toekomst, waarbij men eerst jaren last heeft van de werkzaamheden.
Dit betekent niet dat er niet meer asfalt moet komen, alleen moeten we er zeker rekening mee houden dat we er pas jaren later profijt van zullen hebben.
Maar het levert ook meer onderhoud op, dus meer wegwerkzaamheden.

Wij denken vooral dat het verkeer rustiger moet worden en dat er wat betreft het snelle wisselen van rijbanen en het er nog even vlug voorschieten voor een afslag, of het met 40 km/h de snelweg opkomen al veel te halen valt.

Ook moet er voor elke Europese burger duidelijkheid zijn.
Wij pleiten hier ook voor. Zie .....
De wegen zijn internationaal gebied geworden en men kan niet meer denken in het hokje van alleen de Nederlanders.
Om twijfel en gevaarlijke situaties uit te bannen, moet worden ingespeeld op taalbarrières.


Met vriendelijke groet.

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun