KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

06 oktober 2019

SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS?

Eerder triest dan anders, de dag van de cao!


Er is nog niets naar buiten gekomen over de door de FNV georganiseerde dag van de cao beroepsgoederenvervoer afgelopen zaterdag.

We hebben ook een oproep gedaan aan onze volgers, waarop helaas geen informatie binnenkwam.
Onze teamleden waren onderweg en waren niet in de gelegenheid aanwezig te zijn.

Vandaar hadden we de oproep gedaan; we hebben veel dossiers op ons bureau liggen en te weinig middelen om overal bij te kunnen zijn.

Zoals iedereen nu wel weet doen we veel taken (www.transporteffect.nl) die u zou moeten verwachten van de grote vakbewegingen.

Wij betreuren het uit de grond van ons hart dat de dag van de cao beroepsgoederenvervoer niet de impact had die nodig is voor onze sector.

Wij hebben veel kritiek op de huidige vakbewegingen. Dat wil niet zeggen dat wij de poging van de dag van de cao niet steunen; ook hadden we zeker gehoopt op een succes.
Volgers hebben kunnen zien dat wij aandacht hebben gegeven aan deze dag,  zodat deze dag niet zou worden vergeten, en men op de hoogte was.

In onze ogen was het noodzakelijk, omdat we vonden dat de campagne summier was en er weinig berichtgeving van anderen naar buiten kwam.

Opkomst Dag van cao beroepsgoederen vervoer.

Dat er op de dag zelf geen nieuws naar buiten kwam geeft bij ons aan dat de opkomst niet noemenswaardig was.
Als er 10.000 mensen waren geweest was het zeker in de media gekomen en FNV zou dan zeker alles groot op sociale media en internetpagina’s hebben gemeld.

Natuurlijk opereren we op het zelfde pad als de grote vakbewegingen, maar dat wil niet zeggen dat we de grote vakbewegingen geen steun gunnen.

Het gaat voor ons om de oplossingen en niet om wie er aan het stuur staat.
We zien niet graag collectieve arbeidsovereenkomsten verdwijnen en willen dit ook voorkomen!

Nog meer verdeeldheid zou desastreus zijn en u zou zelf moeten gaan onderhandelen bij werkgevers.
Omdat wij niet krachtig genoeg zijn om het heft in eigenhand te houden (cao-partij) moeten we FNV en CNV eerder helpen met de sturing dan tegenwerken.

Dit betekent niet dat we onze visie onder stoelen of banken steken, maar dat we juist aangeven waar de knelpunten zitten, en oplossingen aanreiken.

Ook willen we juist deze organisaties wakker maken met scherpe teksten aan hun adres.
Het is aan de grote vakbewegingen of ze deze informatie willen oppakken.

Beroepschauffeurs kunnen de kat wel uit de boom blijven kijken en alleen maar hun eigen situatie van het moment in het oog houden, alleen garandeert dat geen toekomstmuziek.
Iemand kan nu tevreden zijn, maar dat kan morgen zomaar anders zijn als de levenssituatie verandert.


Daarom zijn belangrijke punten als bijvoorbeeld baangarantie, ziek worden, koopkracht en aanbod van vast werk essentieel.
Natuurlijk vinden wij dat FNV en CNV zich meer moeten inzetten voor ons als beroepschauffeurs; wij zouden in dat geval niet hoeven te bestaan.

Wat klein begon is nu tot een grote organisatie gegroeid, omdat er zoveel kwesties zijn die de huidige vakbewegingen niet oppakken.

Helaas is ons ook duidelijk geworden dat een groot aantal beroepschauffeurs geen daden bij hun woorden voegen. Voor hen is de wereld vaak de cabine van de vrachtwagen.

Maar ook dan vinden wij dat de beroepschauffeurs niet aan het lot moeten worden overgeleverd!

We moeten juist opkomen voor deze groep, en blijven vechten voor degenen die de toekomst wel belangrijk vinden in het leven.
Dit missen we vooral bij de grote vakorganisaties!
Wij vinden zeker dat elke beroepschauffeur lid moet worden van een van de organisaties die hij of zij wil steunen.

We bedoelen bij FNV, CNV of bij ons; meer zijn er niet!

Het kan niet zo zijn dat cao’s voor het transport verdwijnen. Het kan niet zo zijn dat men vanuit de studeerkamer alle macht heeft om ons vak van beroepschauffeur te laten uitsterven.

Door de lage opkomst gaan we ervan uit dat de FNV nu deze eisen op tafel gaan leggen.
Dit is een algemene eis voor elke sector, wat heel erg jammer is.


5% wordt de cao-inzet van de FNV in 2020
Werknemers moeten meer profiteren van de economische groei, aldus de FNV. De vakbond vindt dat de voordelen van die groei vooral zijn terechtgekomen bij bedrijven en aandeelhouders. Dat kan en moet anders, stelt de vakbond. De bond zet daarom in 2020 in op een loonsverhoging van vijf procent. En binnen drie jaar zou iedere werknemer minstens veertien euro per uur moeten verdienen.


Met vriendelijke groet

Transporteffect/chauffeursnieuws

Wij zitten niet stil en zijn expert in toekijken !

LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )

Een greep, meer op wwww.transporteffect.nl

Overige linken !

Wie zou het bijna niet vergeten dag vd cao DE OPEN DEUR VAN DE FNV (11 sept 2019) Ons eisenpakket op 21 mei2019 Onze visie over de huidige vakbewegingen Eisen CNV en onze visie CAO

Wij hebben diverse Thema's en acties lopen dit is te vinden op de hoofdpagina www.tranporteffect.nl

 

Brieven en dialogen voeren we op dit moment met de politici.

 

Onderwerpen zijn:

 

Stand airco verplicht stellen

Betaald Parkeren en verbodszones vrachtwagens

Valse rijbewijzen

Boetebeleid kilometerheffing België

Mobiliteitspakket en uitvoering

Code 95

 

Dit zijn allemaal punten waar we de grote vakbeweging niet zien !

 

We schrijven ook veel artikelen aan het volk over het verbeteren van het Imago en geven oppositie aan landelijke media bij foutieve berichten.

Al dit is te vinden op onze websites en in de Facebook community Chauffeursnieuws 2.0

 

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun