KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

De groepsomzet daalde met 6% tot EUR 173 miljoen in het tweede kwartaal van 2019 vergeleken met dezelfde periode in 2018

BRON marketscreener.


08 augustus 2019

Tweede kwartaal ook rode cijfers voor WARBERER !

Waberer dook 2018 met 13,9 miljoen euro in het rood. 

Dat was in 2017 nog 21,4 miljoen in het zwart.
Het eerste kwartaal van dit jaar ging de trend verder en het bedrijf dook dieper in het rood.
Ook het tweede kwartaal is niet om over naar huis te schrijven.

Nu kwam het verlies in het tweede kwartaal van 2019 uit op 5,9 miljoen euro en daar moeten de rentes en belastingen nog vanaf!

Dit maakt een totaal verlies in 1,5 jaar al op ruim 25 miljoen euro volgens onze gegevens.


De aandelen spreken ook boekdelen.


Men was begin 2018 nog enthousiast en een aandeel stond rond de 16 euro.
Als we nu gaan kijken dan komt een aandeel rond de 3 euro en 40 cent.
Investeerders hebben dus een koersval van maar liefst 12 euro in een relatief korte tijd.


Moeten we medelijden hebben ?

Wij vinden van niet en wij vinden gewoon boontje komt om zijn loontje.

Bedrijven die vanuit niets mega explosief groeien is voor ons te mooi om waar te zijn.

Ook is bij dit bedrijf duidelijk dat het de groei heeft meegemaakt bij de start van de Europese Unie.
Financiële cadeautjes waren niet aan te slepen.

Personeelskosten en bijv. onderhoud van het wagenpark ect. waren zeer laag.
Men was van de hoogste toren aan het blazen dat door goed ondernemerschap men de nummer 1 transporteur in Europa konden worden.

Europa werd wakker !


Men had maar rond 19 procent werk in eigen land en dus pakte men 81 procent vrachten op uit andere lidstaten.
Overigens heeft Warberer nu 7 procent meer vrachten in eigen land vervoerd blijkt uit de cijfers.

Doordat men veel minder kosten had was oneerlijke concurrentie met de overige lidstaten een feit en de vrachtmarkt kwam in een diep dal.

Westerse bedrijven vielen om in de crisisjaren in de transportsector.
Paniekreacties van westerse transporteurs, waaronder postbusbedrijven kwamen tot stand.

2017 begon Europa pas te reageren met het aankomende mobiliteitspakket.

Het team van Chauffeursnieuws vond het zo belangrijk dat hierdoor Transporteffect is opgericht.
Huidige vakbewegingen roepen wel dat men achter de schermen bezig was om voor hun belang op te komen, maar dat was in onze ogen niet zichtbaar.
Wij zijn dialogen gestart en onze visie hebben we neergelegd bij de commissie.


Resultaat

Hongarije kwam onder meer druk te staan en lonen zijn met ruim 30 procent verhoogd.
In het mobiliteitspakket wordt duidelijk prioriteit gegeven om natuurlijke concurrentie weer terug te krijgen.
Dit merken bedrijven als deze.

Dit zien we ook terug in de cijfers van de eerst zo grote Waberer.
Vanaf 2018 maakt men alleen maar verliezen en een koersval is een feit geworden.

Het luchtkasteel van goed ondernemerschap, wat men eerder riep, is niet meer !
Al blijft men beloven dat alles beter gaat in 2020 aan de investeerders.

Uiteraard verplaatst het probleem van de mogelijkheid tot goedkoop concurreren zich nu naar landen als Litouwen en dergelijke.

Dat zal de volgende stap ook gaan worden van de Eu nu dat de Europese Unie weet dat gelijk en eerlijk concurreren mogelijk is.

Met vriendelijke groet,


HONGAARSE WABERER’S DOORGESCHOVEN NAAR DE WESTERSE STOEL HONGAARSE WABERER’S DOORGESCHOVEN NAAR DE WESTERSE STOEL WABERER VERDER DE AFGROND IN ! HONGAARSE WABERER’S DOORGESCHOVEN ...
LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )
Actie is ten einde