KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

08 oktober 2019

VELE VRAGEN OF DE TRANSPORTSECTOR ZICH MOET AANSLUITEN BIJ DE BOEREN

De actie van de boeren op 1 oktober was zeer geslaagd.
Ook al was er vooraf veel overleg geweest achter de schermen, het kwam voor de Nederlanders toch als een verassing.
De gemeente den Haag en de politie waren niet goed voorbereid en daardoor was het effect boven verwachting.
Ook de boeren voelden dat het tijd was en men ging in colonne achter elkaar naar Den Haag.


Deze actie was georganiseerd door 2 partijen (Agractie en FvF) en zonder LTO, een vakorganisatie van de boeren.
Na 1 oktober is verdeeldheid ontstaan tussen de verschillende partijen en 1 daarvan (FvF) kondigt nu aan op 16 oktober opnieuw te gaan protesteren.

Waarom roepen wij niet op om mee te doen?


De actie op 1 oktober was een uitgelezen kans om, door groene linten aan de spiegels te knopen, de boeren te steunen.
Dat wij nu niet meegaan in de komende actie is o.a. hierom: van de boeren is het een protest; bij ons (transport) zou het een staking zijn! Staking heeft met heel andere regelgeving te maken en de consequenties zullen veel zwaarder zijn!
Een speldenprik, zoals langzaam rijden, kan bijna niet met 80 procent buitenlandse vrachtwagens in Nederland.
Daarom zou je echt middelen zoals ze in Italië en Frankrijk gebruiken uit de kast moeten halen!
Maar de aandacht van de media zou in hoofzaak voor de boeren zijn, en dan zou een actie onzerzijds zijn doel missen.


De actie van 16 oktober wordt niet door alle partijen gesteund, omdat het kabinet 4 weken had gekregen om op die van 1 oktober te reageren.
Door deze vroegtijdige tweede actie komen nu juist de boeren hun afspraken niet na.


Door al deze punten willen wij nu nog niet meegaan met 16 oktober.
Wij denken ook dat het de kracht zal wegnemen van wat erop 1 oktober door de boeren is neergezet.


Wij denken zeker dat als er een actie van onze sector komt, deze alleen door onze sector zou moeten worden gevoerd, en dat de focus ook alleen daarop moet liggen.
Vandaar dat we enige afstand houden.


Ook komen sommige punten weliswaar overeen, maar zijn er ook grote verschillen.
Een simpel voorbeeld is dat boeren eigen ondernemer zijn en dat chauffeurs veelal voor een baas werken.
Ook hebben we meer kwesties op tafel liggen dan de boeren.


Dus als er een actie zou komen vanuit onze sector moet deze goed en niet te vergeten zijn, en dat bereik je niet door mee te liften.



Met vriendelijke groet,

Wij zitten niet stil en zijn expert in toekijken !

LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )

Een greep, meer op wwww.transporteffect.nl

Overige linken !

Boerenprotest onze rol 1 okt SNIJDEN BEROEPSCHAUFFEURS ZICHZELF IN DE VINGERS? Wie zou het bijna niet vergeten dag vd cao DE OPEN DEUR VAN DE FNV (11 sept 2019) Ons eisenpakket op 21 mei2019 Onze visie over de huidige vakbewegingen Eisen CNV en onze visie CAO

Wij hebben diverse Thema's en acties lopen dit is te vinden op de hoofdpagina www.tranporteffect.nl

 

Brieven en dialogen voeren we op dit moment met de politici.

 

Onderwerpen zijn:

 

Stand airco verplicht stellen

Betaald Parkeren en verbodszones vrachtwagens

Valse rijbewijzen

Boetebeleid kilometerheffing België

Mobiliteitspakket en uitvoering

Code 95

 

Dit zijn allemaal punten waar we de grote vakbeweging niet zien !

 

We schrijven ook veel artikelen aan het volk over het verbeteren van het Imago en geven oppositie aan landelijke media bij foutieve berichten.

Al dit is te vinden op onze websites en in de Facebook community Chauffeursnieuws 2.0

 

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun