KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

27 augustus 2019

VRACHTWAGENCHAUFFEUR EEN ZWAAR BEROEP ?

Nu dat men in discussie is welke classificatie voor een zwaar beroep zal gaan gelden, willen wij graag punten naar voren halen.

Van de zijlijn wordt ons beroep gezien als een zittend beroep en men heeft vaak geen idee.
Ook de huidige bestuurders van vakorganisaties hebben geen benul wat ons vak inhoud en of het zwaar is of niet.
Verschillen zijn ook groot, men kan enkel afstanden rijden met 3 adressen per week of men kan 30 adressen per dag hebben.
Maar toch vinden wij dat ongeacht het adressen werk of afstanden rijden het onder een zwaar beroep moet vallen.

Dit is belangrijk voor de pensioenleeftijd.
Hoogopgeleide of laagopgeleide zijn niet de goede uitdrukkingen vinden wij, maar het is om een weergave neer te kunnen zetten.

Het CBS kwam met cijfers naar buiten afgelopen maand dat hoger opgeleiden ouder worden dan lager opgeleiden.
In de discussie die daarop ontstond merkten we dat de hoger opgeleiden gelijk hun woord klaar hadden over de oorzaak. Roken, slecht eten, overgewicht minder sporten werden gelijk genoemd.

De hoger opgeleiden wisten het wel op te noemen maar wij vonden het vooral van een kant belicht.

Een hoger opgeleide, dan spreken we vooral over kantoorbanen.
Deze personen werken vaak alleen met hun hoofd en maken veel minder fysieke werkuren.

Lager opgeleiden werken vaak niet alleen met het hoofd maar ook veel meer fysiek erbij.
Ook zijn de werkuren meer en hierdoor is men aan het einde van de dag gewoon moe van het werk.
Een dag heeft tenslotte maar 24 uur !

De aanslag op leeftijdsverwachting heeft hier invloed op.
Een hoger opgeleide heeft veel meer rust en veel meer tijd voor sporten en koken of uit eten te gaan naar onze mening.
Waarom moet vrachtwagenchauffeur onder zwaar beroep vallen ?


Een chauffeur werkt simpel weg niet van 9 tot 5.
Veelal moeten het juist van de uren hebben om een gezin draaiende te kunnen houden.
Hierdoor is het een feit dat men gewoon veel meer werkuren in het leven heeft dan een hoogopgeleide.
Ook is er simpel gezegd dus veel minder vrije tijd beschikbaar.

Dit heeft invloed op keuzes en ook op mogelijkheden.
Als iemand 40 jaar werkt met een 40 urige werk week of een 60 urige werkweek is dat een wereld van verschil.

Ook is het natuurlijk niet geheel eerlijk dat over die extra uren veel belasting moet worden betaald.
Als vrachtwagenchauffeurs is onregelmatig werken geen uitzondering wat ook invloed heeft op de levensverwachting.
Vrachtwagens worden zo licht mogelijk gebouwd tegenwoordig waardoor het dansen op de weg is toegenomen.
Ook is onze indruk dat kwaliteit van wegen achteruit blijven gaan waardoor er dag in en dag uit veel stress op het lichaam van de chauffeur plaatsvindt.

Wij zien ook mensen met een leeftijd van boven de 65 geen ladingen lossen en alle taken makkelijk doen wat van een chauffeur wordt verwacht.
Ook vragen wij ons af of het wenselijk is voor de maatschappij om deze mensen die jarenlang in dienst van het volk zijn werk heeft gedaan nog 60 uur per week te moeten laten maken.
Vrachtwagen rijden vergt enorme concentratie en iedereen kan zich wel voorstellen als men dag in en dag uit 9 uur per dag deel uitmaakt van het verkeer.

Hoeveel verkeersbeslissingen moet er wel niet genomen worden per dag.

Fouten kunnen levens kosten en dat is bij een kantoorbaan (bijna) niet het geval.

Wij pleiten ook dat er in de cao opgenomen moet worden om chauffeurs na een bepaalde leeftijd anders in te zetten in het bedrijf.
Ook vinden we dat de overheid hier in mee moet helpen.

Nu dat de FNV ervoor heeft gezorgd dat we allemaal erg lang moeten doorwerken willen wij voor uw belangen gaan strijden en onze groep tot een uitzondering gaan maken.
Er zijn nog steeds sectoren die vervroegd met pensioen moeten en wij denken dat wij dit ook voor u kunnen realiseren.

Uiteraard gaat het niet zonder officiële achterban,  maar dat daar gelaten.

Gaarne reacties of u het er mee eens bent ?


Met vriendelijke groet,
LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )
‘Hete auto? Boven de 27 graden wordt het gevaarlijk’

En hete auto is niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor mensen. Nieuw onderzoek van het gezaghebbende Duitse onderzoeksinstituut Tüv Süd laat zien dat een temperatuur van 27 graden al levensgevaarlijke situaties kan opleveren.

Read more
Posted on Wednesday, August 07, 2019
WELKE BEDRIJVEN ZORGEN GOED VOOR PERSONEEL (STAND AIRCO)

Welke bedrijven zorgen voor het welzijn van personeel en verkeersveiligheid.
Stand Airco ons thema onze missie,Europese wet moet er komen.

Read more
Posted on Monday, August 05, 2019
RADIOPROGRAMMA SPRAAKMAKERS 30 JULI 2019

Onze voorzitter, spreekt over de STAND AIRCO !
Een Europese wet moet !
Spraakmakers 30 juli 2019

Read more
Posted on Tuesday, July 30, 2019
Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur.

Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur

Read more
Posted on Saturday, August 03, 2019
CHAUFFEURS HEBBEN EEN HITTEGOLF VAN RUIM 6 MAANDEN !

We zullen doorgaan, wij blijven de kar trekken. lees hier alles tot nu toe !

Read more
Posted on Tuesday, July 09, 2019
HET IS WARM EN CHAUFFEURS ONDERVINDEN DIT !

We zijn al een tijd bezig met het aankaarten van het probleem. Overheid Vakbewegingen en Organisaties zien niet in hoe groot dit probleem is. EEN STAND AIRCO IS EEN MUST !

Read more
Posted on Monday, June 24, 2019
Stand-airco vast op de vrachtwagen en IenW

Zoals u weet zijn we al een hele periode bezig om de stand-airco vast op de vrachtwagen te krijgen.De commissie van IenW heeft ons op de hoogte gesteld ..........

Read more
Posted on Tuesday, June 04, 2019
NOG EVEN EN DE WARME PERIODE BEGINT WEER VORM AAN TE NEMEN

Men weet blijkbaar niet dat een internationaal chauffeur overal rijdt en lang met warmte te maken heeft.
Wij willen meer als alleen subsidie

Read more
Posted on Thursday, May 02, 2019
VERKEERSVEILIGHEID NIET ALTIJD EEN PRIORITEIT VOOR VEILIG VERKEER NEDERLAND

Wij waren verbaasd over het antwoord van Veilig Verkeer Nederland (VVN).

Read more
Posted on Saturday, March 16, 2019
STAND AIRCO ELK JAAR WEER EEN HOT ITEM !

TOT HET WEER KOUDER WORDT !
Een internationaal chauffeur komt overal en heeft vaak altijd met hoge temperaturen te maken in de zomerperiode LEES HIER VERDER

Read more
Posted on Monday, February 04, 2019
Antwoord brief Tweede Kamer

Antwoord op de eerdere brief

Read more
Posted on Wednesday, January 30, 2019
HET IS KOUDER EN DISCUSSIE STANDAIRCO GAAT DE DOOFPOT IN !

Elk jaar zien het weer, men wacht tot het kouder wordt en de discussie verdwijnt
Nog een paar maanden en de tempraturen beginnen weer op te lopen en nu is de tijd om deze verplichting te verwezenlijken ! LEES MEER

Read more
Posted on Sunday, January 27, 2019
Brief naar de Tweede Kamer Stand Airco vrachtwagen

De eerste brief naar de Tweede Kamer
Stand-airco standaard op de vrachtwagen
Brief gestuurd naar de Tweede Kamer 10 september 2018

Read more
Posted on Wednesday, September 12, 2018
STAND AIRCO ARTIKEL PLUS DETAILS

22 juli 2018 eerste publicatie update (EIGEN ONDERZOEK EN RAPPORT) 30-07-2018.

Read more
Posted on Sunday, July 22, 2018

Een thema van ons ! Voor meer thema's en nieuws ga naar

 

www.transporteffect.nl

RADIOPROGRAMMA SPRAAKMAKERS 30 JULI 2019

Onze voorzitter, spreekt over de STAND AIRCO !
Een Europese wet moet !
Spraakmakers 30 juli 2019

Read more
Posted on Tuesday, July 30, 2019
‘Hete auto? Boven de 27 graden wordt het gevaarlijk’

En hete auto is niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor mensen. Nieuw onderzoek van het gezaghebbende Duitse onderzoeksinstituut Tüv Süd laat zien dat een temperatuur van 27 graden al levensgevaarlijke situaties kan opleveren.

Read more
Posted on Wednesday, August 07, 2019
WELKE BEDRIJVEN ZORGEN GOED VOOR PERSONEEL (STAND AIRCO)

Welke bedrijven zorgen voor het welzijn van personeel en verkeersveiligheid.
Stand Airco ons thema onze missie,Europese wet moet er komen.

Read more
Posted on Monday, August 05, 2019
Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur.

Slaapexpert Floris Wouterson beschrijft het slaaptekort achter het stuur

Read more
Posted on Saturday, August 03, 2019
CHAUFFEURS HEBBEN EEN HITTEGOLF VAN RUIM 6 MAANDEN !

We zullen doorgaan, wij blijven de kar trekken. lees hier alles tot nu toe !

Read more
Posted on Tuesday, July 09, 2019
HET IS WARM EN CHAUFFEURS ONDERVINDEN DIT !

We zijn al een tijd bezig met het aankaarten van het probleem. Overheid Vakbewegingen en Organisaties zien niet in hoe groot dit probleem is. EEN STAND AIRCO IS EEN MUST !

Read more
Posted on Monday, June 24, 2019
Stand-airco vast op de vrachtwagen en IenW

Zoals u weet zijn we al een hele periode bezig om de stand-airco vast op de vrachtwagen te krijgen.De commissie van IenW heeft ons op de hoogte gesteld ..........

Read more
Posted on Tuesday, June 04, 2019
NOG EVEN EN DE WARME PERIODE BEGINT WEER VORM AAN TE NEMEN

Men weet blijkbaar niet dat een internationaal chauffeur overal rijdt en lang met warmte te maken heeft.
Wij willen meer als alleen subsidie

Read more
Posted on Thursday, May 02, 2019
VERKEERSVEILIGHEID NIET ALTIJD EEN PRIORITEIT VOOR VEILIG VERKEER NEDERLAND

Wij waren verbaasd over het antwoord van Veilig Verkeer Nederland (VVN).

Read more
Posted on Saturday, March 16, 2019
STAND AIRCO ELK JAAR WEER EEN HOT ITEM !

TOT HET WEER KOUDER WORDT !
Een internationaal chauffeur komt overal en heeft vaak altijd met hoge temperaturen te maken in de zomerperiode LEES HIER VERDER

Read more
Posted on Monday, February 04, 2019
Antwoord brief Tweede Kamer

Antwoord op de eerdere brief

Read more
Posted on Wednesday, January 30, 2019
HET IS KOUDER EN DISCUSSIE STANDAIRCO GAAT DE DOOFPOT IN !

Elk jaar zien het weer, men wacht tot het kouder wordt en de discussie verdwijnt
Nog een paar maanden en de tempraturen beginnen weer op te lopen en nu is de tijd om deze verplichting te verwezenlijken ! LEES MEER

Read more
Posted on Sunday, January 27, 2019
Brief naar de Tweede Kamer Stand Airco vrachtwagen

De eerste brief naar de Tweede Kamer
Stand-airco standaard op de vrachtwagen
Brief gestuurd naar de Tweede Kamer 10 september 2018

Read more
Posted on Wednesday, September 12, 2018
STAND AIRCO ARTIKEL PLUS DETAILS

22 juli 2018 eerste publicatie update (EIGEN ONDERZOEK EN RAPPORT) 30-07-2018.

Read more
Posted on Sunday, July 22, 2018