KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

19 augustus 2019

WAAROM PAKKEN ORGANISATIES SOMMIGE KWESTIES WEL OP OF WAAROM NIET ?

Er zijn tal van organisaties in Nederland en België en allemaal profileren ze zich om er voor het volk te zijn.
Bijvoorbeeld; VVN, ANWB, RAI, FNV, CNV, BOVAG, VZR, TLN, FEBTRA, VIAS  enz.
Toen wij begonnen gingen wij ervan uit als men met een goed onderbouwd plan komt en het voorwerk had gedaan dat steun van deze partijen zelfsprekend is.
Niets blijkt minder waar en zelfs blijkt dat lobby's snel worden genegeerd.
Dit is erg vreemd omdat men toch met leden en donaties werkt.
Het zou zo moeten dat ze voor het volk en hun doelgroep er moeten staan en niet zo zeer voor de wensen van andere partijen.
Iedereen geeft aan welke groep ze vertegenwoordigen en zo kunnen wij bepalen waar we moeten zijn met kwesties die spelen in het transport.
Uiteraard moeten wel ons huiswerk doen en goed voor de dag komen met gegevens alvorens wij kwesties aanbieden.
Toch krijgen we vaak geen antwoord of men stuurt een kort briefje dat de prioriteiten elders liggen.
Dit was onvoorzien toen wij begonnen en we hadden juist verwacht dat organisaties steun bieden als wij kwestie op een dienblad presenteerden.
Ook wij geloofden mensen op hun blauwe ogen dat het belang hoe men zich profileert altijd hoogste prioriteit heeft.
Bijvoorbeeld een Veilig Verkeer Nederland zou alles moeten oppakken wat de verkeersveiligheid bevorderd zonder uitzonderingen.
Een vakorganisatie zal ten alle tijden een werknemer moeten bijstaan zonder uitzonderingen en daarbij hun best moeten doen voor het belang van de werknemers.

Van een koude kermis thuiskomen

Helaas hebben wij moeten leren dat het zeker niet het geval is en dat andere belangen prioriteiten  en de overhand hebben.
Een voorbeeld uit velen is bv. het thema als Stand Airco dit hebben wij al gestart in 2018 maar waar zijn de organisaties om ons te steunen ?
Wij hebben dit bij iedereen op zijn buro gelegd.

Het is van belang voor:

Mensenrechten organisaties
Organisaties die werken aan verkeersveiligheid
Milieu organisaties
Vakbewegingen

Maar ook te denken aan een thema als het CBR en een KIWA en ga zo maar verder.

Wij hebben veel werk gestoken in onderzoeken en zeer veel punten kunnen weergeven over het belang van onze thema's. (www.transporteffect.nl)
Deze punten werden bij alle organisaties verworpen om ons te steunen, dit omdat er geen belang te halen was voor de organisatie zelf, is onze conclussie.
Financieel belang of kunnen weergeven dat deze punten enkel van organisaties zelf kwam was namelijk geen sprake.
Maar naar de buitenwereld profileert men zich anders.
Toch wegen dus de belangen waarmee ze naar buiten komen minder zwaar als de punten die we nu aangeven zoals blijkt.

Ook het politieke belang kwam om de hoek kijken.

Als het simpel gezegd niet interessant is voor de politiek om zich te buigen over dit onderwerp dan vinden organisaties dit ook.

Een voorbeeld is nu de campagne van VVN over lachgas in het verkeer. Politiek belang is er en subsidies kunnen geworven worden.

Bij elke kwestie die wij opwerpen lopen wij tegen dit dilemma aan, het belang voor de organisatie moet er zijn.
Bij organisaties moet er een financieel belang zijn of politiek belang voordat ze ons gaan steunen met kwesties.

Toch blijven we wel kwesties aanbieden omdat wij denken dat er een keer een kantelpunt zal komen en men weer aandacht gaat geven aan waar ze voor zouden moeten staan in onze ogen.

Aan ons is het dus het platform zo groot mogelijk te krijgen en de ledengroep sterk te krijgen zodat we alles op eigen kracht kunnen bewerkstelligen.

De media is gelukkig wel op onze hand en daar tellen deze belangen een mindere tot bijna geen rol.

Met vriendelijke groet,


LID WORDEN EN ONS STEUNEN ( klikken )
Actie is ten einde