KENNIS IS   MACHT !
GOOGLE
WORD LID
INDEX/HOME CHAUFFEURSNIEUWS CHAUFFEURSBELANGEN
REGISTREREN
Share

7 november
2019


Waberer's probeert kosten te besparen en uit het rood te geraken met weer minder wagens

Eerst het bericht dat het bedrijf dit jaar al de order van 360 wagens had gecanceld, en nu nog eens 300 wagens.
Daar blijft het niet bij; het personeelsbestand op kantoor wordt ook nog eens met 160 man ingekort.

Momenteel telt Waberer's eigen internationale vloot 3.540 voertuigen.

Men geeft de volgende redenen op:

Een dalende vraag in het internationale segment die volgens Waberer's het gevolg is van de Brexit-verschuivingen

Ook heeft de introductie van een nieuw transportmanagementsysteem het nodige gekost.

Verkeer van en naar het Verenigd Koninkrijk is goed voor ongeveer tien procent van het bedrijf.

De belangrijkste buitenlandse markt voor Waberer's is Duitsland met een verkoopaandeel van 14 procent.

Wij vragen ons af of deze redenen wel de hoofdoorzaak zijn.
De lonen in Hongarije zijn enorm gestegen en dat werkt door in de kosten per kilometer van wagen plus chauffeur.
Waberer's moet daarbij concurreren met omliggende landen, waar deze kosten lager zijn.

Staatssteun.

Het is bekend dat de Europese Unie financiële voordelen verstrekte in tijden van opbouw van het land.
Deze zijn grotendeels weggevallen.
Met andere woorden: nu zit ook Waberer's bij wijze van spreken voor 80 procent op de westerse stoel, en loopt men tegen iets aan wat westerse bedrijven al jaren ondervinden, namelijk oneerlijke concurentie.

Over het eerste en tweede kwartaal noteerde men dikke rode cijfers, en de waarde van de aandelen is ook niet wat het is geweest .

Zie de informatie in onze eerdere artikelen op de links hier onder.

Met vriendelijke groet

Tweede kwartaal ook rode cijfers voor WABERER
WARERER'S VERDER DE AFROND IN
WABERER'S DOORGESCHOVEN NAAR DE WESTERSE STOEL

Voor meer klik Facebook bericht

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun

Beste lezer,

Donaties zijn nodig om ons bestaan te behouden.

Subsidies geven vaak verplichtingen naar de politiek.

Transporteffect / Chauffeursnieuws / Chauffeursbelangen

Streven ernaar om onafhankelijk te blijven zodat we zonder blad voor de mond kunnen spreken.

Een lidmaatschap (20 euro per jaar ) geeft de achterban die we nodig hebben voor een beslissende stem !

Onze non-profit organisatie spendeert elke cent voor uw belangen.

10

Hartelijk dank voor uw steun

30

Hartelijk dank voor uw steun

40

Hartelijk dank voor uw steun

50

Hartelijk dank voor uw steun